ים ואלכוהול צונן זה שילוב מושלם, כמו טום וג'רי, כמו הודו והטאג מהל, כמו חמאת בוטנים וריבה. זה פשוט עובד נכון.  אבל השאלה איזה דרינק, האם בירות כמתבקש ולמה לא להביא מהבית איזה יין קר או אפילו קוקטייל שהכנתם בבית וביקבקתם באיזה בקבוק ויסקי שהתרוקן?

אנחנו אומרים, תביאו הכל
כל עוד זה טעים, קר וקל לסחיבה וכמובן יש לכם קרח בשפע, זה מתאים. נסו להביא בירות שלא הכרתם, בקבוקי יין קלילים, לבנים, מבעבעים או רוזה ויודעים מה, אפילו אדום ים תיכוני מקורר היטב יספק לכם חוויה. יש היום בשוק שפע של יינות נהדרים במחירים נגישים במיוחד שכל מה שהם צריכים זה קרח ואהבה.
 
כדי שלא תגידו שאנחנו לא עוזרים, ריכזנו כמה בקבוקים שיבואו טוב בחום הלוהט של הים או עם השקיעה, בירה מהחבית שתגיע עד אליכם ואפילו מארזים שכוללים קרח. אז שימו קרם שיזוף וצאו לים.

תבור, רקאנטי ומארז הים של מאד האוס (צילום: יח''צ)
תבור, רקאנטי ומארז הים של מאד האוס (צילום: יח''צ)

גוורצטרמינר כרם עלמה מסדרת Reserve Gold Edition, בציר 2019
יין ארומתי ופירותי בעל מתיקות מעודנת, .זכה במדליית זהב  'BEST VALUE' לשנת 2020. הוא ייתן מענה מושלם לדרינק הראשון של הים על בטן ריקה, הודות לחמצמצות מתקתקה של פירות טרופיים כגון גויאבה וליצ'י. להגיש ממש קר. המחיר: כ-40 ש"ח 

מארזי ים וחברים של פילזנר
בקופסת פח עגולה או מרובעת, פילזנר מציעה  מארז של 4 חצאי ליטר בירה שניתן למלא בקר, ולקחת לים ולהשתמש שוב עם כל משקה אחר. אנחנו גילינו את זה בדף ההדסטארט של המנזר כך שניתן גם לפרגן למנזר וגם להנות מאחלה בירה לים. המחיר: כ-65 ש"ח. לרכישה

מארז פיקניק של בירבזאר
מארז עם טעמים מקוריים ומרעננים במיוחד לקיץ שבנו החבר'ה של הבירבזאר, 8 בירות כיפיות ומעניינות, מפייל אייל בהירה בנגיעות אננס, דרך איטלקיה מרעננת וקלילה והדרית ועד בירת קנאביס. לא היינו מתנגדים לאיזה חתול שמן אז לקחנו גם את זה. המחיר:  99 שקלים לשמינייה. 

לרכישה

ברקן, בירת סול, הרי גליל, חרמון (צילום: יח''צ)
ברקן, בירת סול, הרי גליל, חרמון (צילום: יח''צ)


האחות של קורונה
חברת טמפו החלה לייבא ולשווק  בארץ לאחרונה את בירת "סול", מותג בירה מקסיקני וותיק מבית "היינקן" שנמכר בהצלחה ב-80 מדינות בעולם. זוהי בירה לאגר בהירה וקלילה לשתייה המשלבת שמרים, תירס ומאלט, בעלת 4.5% אלכוהול, ומכילה 40 קלוריות  ל-100 מ"ל. מי אמר שבירה ודיאטה לא הולך? טעמה רענן ולימוני ותתאים למי שמחפש משהו קליל לשתות. המחיר: 35 ש"ח לשישייה. 

שמפניירה ניידת  של "מאד האוס"
לקראת שבועות, והקיץ שכבר הגיע, השיקה חברת שקד  מארז ייחודי: בקבוק סוביניאן בלאן מעולה מיקב מאד האוס הניוזילנדי, בקרטון מיוחד שהופך בקלות לשמפניירה. מסירים את המכסה, מוסיפים מעט קרח ומים, ונותנים ליין להתקרר לטמפרטורה הרצויה. המארז, המיוצר מקרטון בציפוי למנצית פלסטיק הוא כמובן אטום למים. המחיר:79 ש"ח. סרטון להמחשה

רמת הגולן, הר חרמון מוסקטו 
מתקתק, מבעבע וצונן במיוחד ולא פחות חשוב ממש נגיש במחיר. זו הייחודיות של המוסקטו של רמת הגולן. זהו יין צעיר וכיפי (6% אלכוהול) שיודע לתת באזז קליל. תוספת קטנה של סודה תהפוך אותו לאחלה שפריץ מרענן. המחיר: 35 ש"ח.

מוסקטו רוזה של תבור
מוסקטו מהנה נוסף הוא המוסקטו רוזה של תבור, ורדרד אבל לא קיטש, גם פה האלכוהול נמוך, המתיקות קלילה ותשתלב מושלם עם הפירות שהבאתם לים. יש בו ארומה של אשכולית אדומה, פריחת הדרים ומי ורדים. המחיר: 35 ש"ח 

בירה מהחבית מבוקבקת ומארז הים של פאולנר (צילום: יח''צ)
בירה מהחבית מבוקבקת ומארז הים של פאולנר (צילום: יח''צ)


חבית על החוף

חברת טמפו מציעה בשיתוף פעולה עם מיזם 'חביתוש', קנקנים צוננים של 'גולדסטאר', 'מכבי 7.9' ו'פאולנר' ישר מהחבית עד אליכם תוך 90 דקות. הבירות ימזגו באמצעות טכנולוגיה חדשנית וימכרו במארזים של 3 בקבוקים (2.7 ליטר סה"כ) דרך אתר BLEND.
 
המחירים:
2.7 ליטר מיקס – גולדסטאר, מכבי 7.9 ופאולנר (3 בקבוקים): 109 ש”ח + כוס גולדסטאר מתנה
2.7 ליטר גולדסטאר  או מכבי (3 בקבוקים): 99 ש”ח + כוס גולדסטאר מתנה
2.7 ליטר פאולנר (3 בקבוקים): 119 ש”ח + כוס פאולנר מתנה
900 מ”ל גולדסטאר: 39 ש”ח.
משלוח עד הבית: 19 ש”ח. בהזמנה מעל 199 ש”ח משלוח חינם
משלוחים לתל אביב, גבעתיים, רמת גן ובני ברק. בין השעות 16:00-21:00. 
לרכישה 

שרדונה אדמה
אני מאד אוהבת את סידרת אדמה של תבור, סידרת יינות נגישים במיוחד מבחינת המחיר לצד איכות נהדרת של טעמים. בעיקר הלבנים. אם אתם אנשי לבן פחות מתוקים ויותר עמוקים אתם חייבים לנסות את השרדונה 2019 מסדרת אדמה - כמו שאר הסידרה, גם הוא כיפי ויחסית קליל לשתייה אבל יש בו עומק מהשהייה בחבית ורכות חמאתית שתתאים לשקיעה בים יותר מאשר לדרינק הראשון בשיא החום. המחיר: 55 ש"ח.

אמרלד ריזלינג קולומברד 2019, כרמל סלקטד
להרבה מאיתנו יש רתיעה כלשהי מסידרת כרמל סלקטד, בעיקר בגל העיצוב המיודן. אבל מאחורי העיצוב הזה מסתתרים יינות ממש טובים ולא פחות חשוב - זולים. אחד מהם הוא האמרלד ריזלינג – קולומברד,  יין לבן חצי יבש, מרענן מאד, ארומתי ופירותי עם מתיקות עדינה על גבול המינרליות, יין מסקרן שנותן תמורה מצוינת למחיר. יעבוד טוב קר מאד בשיא החום וגם מקורר לקראת השקיעה. המחיר: 30 ש"ח. 

רוזה רקנאטי 2019, כרם מנרה
הרוזה הקלאסי של יקב רקנאטי מורכב מענבי ברברה ומרלו מכרם מנרה הוותיק בגליל העליון. יין ניחוחות תות שדה, אשכולית אדומה ופריחת הדרים, עם חומציות רעננה שתתאים לקראת השעות הפחות לוהטות של הים עם לגימה איטית ותחושה משכרת של חופשה. המחיר: 69 ש"ח.