ח"כ גדעון סער מהליכוד, שלא קיבל תפקיד בשולחן ממשלת האחדות למרות מיקומו הגבוה ברשימת הליכוד לכנסת, התראיין הערב (שבת) לתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח בערוץ 12, והסביר את עמדתו בנוגע לכך.

"חבר כנסת זה מאוד מכובד" אמר סער, יש בזה עניין חינוכי, אני רואה אנשים שנכנסו לפני יומיים לכנסת וכבר חייבים להיות שרים. בוודאי שהייתי שמח להיות שר במשרד רציני אבל רה"מ בחר כפי שהוא בחר. לא הופתעתי. למדתי פעם מאריאל שרון משפט מאוד קולע: 'כשאין ציפיות אין אכזבות'".

"בשיחה שהייתה לי עם ראש הממשלה הוא לא הצליח לשכנע אותי" שיתף סער לגבי השיחות שקדמו להרכבת הממשלה ואמר כי "פוליטיקה זה מסע קשה, אתה עובר התמודדויות, עליות וירידות. הדבר החשוב בכל העניין - אייצג את הבוחרים בכנסת בצורה מכובדת".

בהמשך חשף סער כי קיבל הצעה לשמש כשגריר: "הועברה אליי הצעה מכובדת לתפקידים בתחום הדיפלומטי, לאחר מכן ארדן נעתר להצעה הזו. הוא יכול לעמוד באתגר הזה. אני, כשהועברה אליי ההצעה, חשבתי שלא נשלחתי על ידי בוחרי הליכוד כדי לעשות תפקיד בניכר, מכובד ככל שיהיה".

סער שיתף גם לגבי יחסיו האישיים עם נתניהו, לאחר שהתחרה בו בפריימריז לראשות הליכוד, שנערכו לפני הבחירות האחרונות, ואמר: "זה לא מדרכי לפתוח במסע קינה ונהי. למדתי דבר אחד כשחזרתי לצמרת הליכוד אחרי חמש שנים בחוץ, למרות שזה לא סוד שראש הממשלה לא רצה אותי שם: המעמד הציבורי שלי לא ייקבע על פי ראש הממשלה. אני מכבד אותו, הוא נבחר בפריימריז, עבדתי קשה מאוד בכל מערכות הבחירות להצלחת הליכוד. לא אבסס את מערכת היחסים שלי איתו על חנופה והתבטלות. יש לי את עמוד השדרה שלי".

גדעון סער. צילום: gettyimages
גדעון סער. צילום: gettyimages

"אני חלק מהליכוד, לא עברתי בין המפלגות. נבחרתי לשרת דרך שחשובה ממני ומכל אדם אחר" המשיך סער והתייחס גם למשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שייפתח מחר: "זה לא יום קל, אני מאחל בכל לבי לראש הממשלה שיוכיח את חפותו. אנחנו הולכים אחרי רה"מ הרבה שנים, הוא אדם עם הרבה זכויות. הבחירה עמדה בפני חברי הליכוד ואחר כך בפני אזרחי ישראל, והתשובה פעמיים הייתה כן. אנחנו מודעים לאישומים העומדים נגדו ועדיין רוצים שהוא יכהן. מי שיש לו טענות נגד זה לא נותן משקל ראוי להכרעת הבוחר".

סער התייחס גם לעמדתו בנוגע לתכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ואמר: "אני חושב שאי אפשר לתמוך בתוכנית טראמפ כפי שהיא. אני לא מקבל מדינה פלסטינית, מסירת שטחים בנגב, יישובים ערביים מבודדים. בני גנץ בחר להגיד 'נפעל ליישום התוכנית על כל מרכיביה'. יש רוב בקואליציה שלא מסכים לכך. אני סומך על ראש הממשלה שלא יילך למקום של גנץ. יש הזדמנות היסטורית להחיל ריבונות, אבל צריך לוודא שלא יהיו כאן התחייבויות ישראליות מסוכנות. אני נגד מדינה פלסטינית גם אם הציע אותה גדול ידידי ישראל".

בנוסף, התייחס גם לסוגיית ימינה, שנשארה מחוץ לקואליציה, ואמר כי הוא "מקווה מאוד שיעשה מאמץ להכניס את ימינה לממשלה. היא השותפה הכי קרובה לליכוד. לא טוב שהם יהיו באופוזיציה".