שרי הממשלה התכנסו הבוקר (ראשון) בשעה 11:00 לישיבת עבודה ראשונה בעידן נתניהו־גנץ. אחרי הישיבה החגיגית שהתקיימה בכנסת בשבוע שעבר, הישיבה הנוכחית צפויה להתקיים בטרקלין שאגאל בכנסת, ולא במשרד ראש הממשלה, כך הוחלט נוכח הגבלות הקורונה שדורשות מרחק פיזי בין המשתתפים ועקב גודלה של הממשלה החדשה. באולם שאגאל הרכיבו שולחן גדול במיוחד, באורך של 15 מטר, כדי לאפשר לשרים לשבת במרחק של כשני מטרים אחד מהשני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינהל את הישיבה, כאשר ראש הממשלה החלופי גנץ יישב לצדו. מזכיר הממשלה צחי ברוורמן קיים סדרת תדרוכי הכנה עם השרים על אודות פעילות הממשלה, סדרי העבודה והנהלים. 

"אני חייב להגיד שלא ראיתי אולמות כאלה גדולים לישיבות, אפילו לא בבייג'ינג ולא בקרמלין ולא וושינגטון. זה חידוש מרענן שנקבע ממגפת הקורונה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "אני שמח לראות כאן את כולכם סביב שולחן הממשלה, אזרחי ישראל בחרו בנו ברוב מוחץ, ביקשנו שנהיה יחד, שנעבוד יחד בשיתוף פעולה. הממשלה מייצגת את כל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל".

"שמעתם את חמינאי מאיים עלינו בהשמדה. כל מי שמאיים עלינו שם את עצמו בסכנה גדולה. אנחנו פועלים כל העת גדי להתנגד לניסיון של איראן להכניס נשק לסוריה שיכול לסכן את מדינת ישראל. במקביל, אנחנו צריכים להמשיך להתמודד נגד הסכנה של הקורונה. המשימה שנטפל בה כעת היא המשימה הכלכלית. בראש ובראשונה, אנחנו רוצים לפעול יחד כדי להחזיר את האנשים לעבודה. על כך שוחחתי עם שר האוצר כמה פעמים בשבוע שעבר. נכניס פעולות שיביאו מקומות עבודה", המשיך ראש הממשלה.

"כל אחד סביב השולחן הזה יוכל לומר מה שהוא רוצה. אני מקצה זמן להקשיב ולשמוע את הדברים על מנת שיחד נקבל, בשיתוף פעולה, בני ואני ואתם, את ההחלטה הנכונה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל", הוסיף.

ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר: "בשם חבריי, אני רוצה לאחל דרך צלחה לשרים הפורשים. אני רוצה לדבר על ארבעה נושאים באופן מאוד תמציתי. ראשית, אנחנו מציינים היום את יום ירושלים. נדמה לי שאין כמו יום ירושלים לדבר על אחדות בממשלה שהיא ממשלת אחדות, במקום שבו ציינו את יום הנספים של יהודי אתיופיה, שצעדו ומתו בדרך לירושלים. אין כמו ירושלים כדי לסמל את הלב הפועם של המדינה. אנחנו צריכים לקחת את המודל הזה של ירושלים, ולדעת שצריך לוותר לפעמים כדי להגיע לפיוס ואחדות בחברה הישראלית. אנחנו צריכים לפעול שהאחדות תתרחב ושהפיוס ייגבר".

‏לשרים מחכה סדר יום עמוס, זאת למרות שברגע האחרון הוחלט להוריד מסדר היום את ההצבעה על הקמת המשרדים החדשים, בהם משרדי ההתיישבות ומשאבי המים - זאת מפני שלא הספיקו להיערך לכך. נושא נוסף שירד מסדר היום, הוא הקמת משרד ראש הממשלה החלופי. נושא שכן נשאר על סדר היום, הוא מינוי סגני השרים.

סדר היום של ישיבת הממשלה (צילום: ללא)
סדר היום של ישיבת הממשלה (צילום: ללא)

כמו כן, הממשלה תצביע על הקמת ועדת השרים לענייני ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו. נושאים נוספים שיעלו על הפרק: הממשלה אמורה לקבוע כי תלמידי ישראל חייבים לבקר בירושלים לפחות שלוש פעמים במהלך לימודיהם: פעם אחת בכל חטיבת גיל - ביסודי, בחטיבת ביניים ובחטיבה העליונה. התכנים הפדגוגיים הנוגעים לסיורים ייקבעו על ידי גורמי המקצוע במשרד החינוך.