לאחר 279 ימים בבית הסוהר: הודיה מונסנגו, הישראלית בעלת הצרכים המיוחדים שנעצרה בפרו לאחר שנתפסה בשדה התעופה בלימה בחשד לניסיון הברחת סמים לישראל, שוחררה היום (ראשון) למעצר בית אצל משפחה יהודית בבירת פרו. 

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אני מודה לממשל בפרו על ההעתרות לבקשה אשר הפנתי באשר להודיה מונסנגו. כולי תקווה כי מדובר בצעד לכיוון שיחרורה המלא בהקדם".

כזכור, ב-8 בפברואר פנה ריבלין לנשיא פרו, מרטין אלברטו ויסקרה קורנחו, בבקשה לחון את מונסנגו. בפנייתו ציין הנשיא כי הודיה סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שהנאשמת אינה בעלת עבר פלילי קודם, וכי סביר להניח שמצבה הייחודי הוא הגורם העיקרי למעורבותה לכאורה בעניין, וזאת שלא במכוון. בנוסף לבקשת ההתחשבות מן הרשויות, הובהר כי הודיה איננה דוברת אף שפה מלבד עברית, ועל כן מתקשה לתקשר עם עורכי הדין המקומיים שלה.

הנשיא כתב: ״בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה. בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו״.