משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחל היום (ראשון) בצהריים בבית המשפט בירושלים, עורר סערה רבה עוד לפני פתיחת הדיון. גורמים רבים בליכוד, בהם שרים וחברי הכנסת, הודיעו כי יגיעו לתמוך בנתניהו, ובמקום צפויות להתקיים הפגנות רבות. מנגד, באופוזיציה 

יו"ר הכנסת, יריב לוין, תקף בחריפות את מערכת המשפט, ואמר כי "יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית. האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה. מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שיוויונית ולא בררנית. לכן המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה".

לדבריו, "בנימין נתניהו קיבל בבחירות האחרונות אמון חסר תקדים, כאשר הליכוד בהובלתו קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שרשימה כלשהי קיבלה מאז קום המדינה. זו היתה הבעת אמון אישית בראש הממשלה ובמנהיגותו, וגם הבעת מחאה נוכח ההליך ה-לא ראוי המתנהל כנגדו. כמי שמכיר את ראש הממשלה נתניהו מקרוב, את פועלו ואת המחוייבות המוחלטת שלו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, אני יודע שנגרם לו עוול נורא. אני מאמין שכל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם, יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד - קריסה. אני, כמו מליונים מאזרחי ישראל, עומד היום לצד ראש הממשלה. לצד האמת. לצד הצדק".

ח״כ ניר ברקת צייץ בטוויטר: "אני מאחל הצלחה מכל הלב לראש הממשלה בנימין נתניהו בהוכחת חפותו המוחלטת בבית המשפט.
לאורך כל הדרך נגרם עוול גדול לראש הממשלה בהדלפות הבלתי פוסקות לתקשורת, בלחץ הפסול על העדים, באכיפה בררנית ובחוסר הרצון לקיים שימוע אמיתי בלב פתוח ובנפש חפצה. הגיע הזמן לתיקון גדול של מערכות המשפט ואכיפת החוק. אני מתפלל ומייחל לכך שבית המשפט יוציא את הצדק לאור ושראש הממשלה ייצא זכאי וללא רבב".

מנגד, ח״כ עפר שלח (יש עתיד-תל״ם) מסר: ״מילא נתניהו. כבר הבנו שהוא יחריב הכל בניסיון להינצל מאימת הדין. אבל שורת המקהלה של כל נבחרי הליכוד, שמצטרפים לאיומים ולקללות של תזמורת בלפור, היא מבישה באמת. עד כדי כך הפכתם עבדים של מי שפעם אחרי פעם מבזה אתכם״.

ח"כ יואב סגלוביץ' הוסיף: "נתניהו שנפתח היום אינו משפט פוליטי. זהו לא משפטו של הליכוד ולא של הימין, זהו לא משפט על דעות ותפישות עולם, אלא משפט על ביצוע עבירות פליליות שמיוחסות לנאשם".

מיקי זוהר (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

מי שהצטרף ללוין הוא חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) התייחס בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב לדיון שיתקיים בבית המשפט ואמר: "היה ברור לנו שהעבודה הקשה של השמאל, של התקשורת, של הרבה מאוד גופים גם במערכות האכיפה, תביא לכדי היום בו רה"מ יצטרך להתמודד עם אישום פלילי, אבל אנחנו עדיין מקווים שהאמת תצא לאור". הוא הוסיף כי "עדיין מקווים שביהמ"ש יצליח להוציא את הצדק לאור, משום שהעוול הנוראי שנגרם לרה"מ הוא עוול חסר תקדים".

בהמשך הראיון ב-103FM אמר כי "לא הייתה דמוקרטיה בעולם כולו שהאשימה את רה"מ שלה בקבלת שוחד בגין סיקור חיובי, משהו שהוא הזוי לגמרי, המצאה של שי ניצן". זוהר אף הגדיר את הדבר כ"אחת מה'פארסות' הכי גדולות שאני נתקלתי במשפט הפלילי, מיום הקמת המדינה".

פסק הדין לדעתך נכתב מראש?
"לא, ממש לא אני מאמין שהשופטים יעשו את המרב כדי להוציא את הצדק לאור, צריך לזכור שבסוף יש פה משטרה ופרקליטות שתפרו את התיקים".

אתה אומר דבר חמור מבחינת נתניהו, לא?
"יש פרקליטות ומשטרה שתפרו את התיקים היטב, בדיוק למידותיו של רה"מ. אבל השופטים יעשו את המקסימום להוציא את הצדק לאור ואני מקווה שהם גם יצליחו בכך, אני רוצה להיות אופטימי ומאמין שלרה"מ יש את האפשרות לצאת זכאי מהתהליך הזה, כי זה מה שצריך לקרות בשם כל צדק בעולם – האיש לא לקח אגורה לכיסו, האיש פעל ביושר".

"אני לא חושב שתהיה כאן עסקת טיעון כי אין שום סיבה רה"מ לא עשה שום עבירה. עושים עסקאות טיעון כשאתה אשם לא כשאתה לא אשם", הוסיף עוד זוהר, "מקווה שיתגלגל לכיוון של הצדק, מקווה שכל מחככי הידיים יצאו בסופו של דבר עם ידם על התחתונה ולא על העליונה ואנחנו נעשה את הכול שהצדק יצא לאור, בסוף יש ציבור גדול שפשוט בז להתנהגות הזאת". דוידוב אמרה: "יש הסתה נגד מערכת האכיפה", וזוהר השיב: "מבחינתך זה נקרא מישהו מסית אז היית רוצה שארכין את ראשי ואגיד תודה רבה לכם, כל הכבוד על מה שאתם עושים לרה"מ, אפילו אשבח כמו שאתם אוהבים את ההליך הדמוקרטי".

10 שנים ויותר נתניהו נמצא בראשות הממשלה
"יש פה רדיפה נגד אדם שאתם לא יודעים לנצח אותו בשלפי וזו האמת".

אבל הוא מנצח בקלפי
"ברוך השם שהציבור לא מתרשם מכול השקרים שמופצים".

תמיכה נרחבת בליכוד

שר החינוך יואב גלנט (הליכוד) הגיב לפתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר בראיון בכאן ב': "אני בוטח בשופטים ובמערכת המשפט. אני חושב שגם הם בני אדם, הם חיים בסביבתם". לדבריו, כדאי שבהיבט הזה השופטים ידעו מה חושב הציבור. "בסופו של עניין ההחלטות שלהם מקובלות", ציין, "השופטים הם אכן מומחים, אבל הם שומעים בדיוק מה מייעץ להם הלובי התקשורתי-פוליטי, שפועל באופן קיצוני לחרוץ דין מראש".

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: ללא קרדיט)
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: ללא קרדיט)

השר המיועד אופיר אקוניס (הליכוד) התייחס גם הוא לנושא ואמר בראיון לשרון גל ב"גלי ישראל" כי "כל ההליך הזה מיותר ומופרך מיסודו. הדבר האחרון שאפשר לומר הוא שנתניהו קיבל אי פעם סיקור חיובי". הוא הוסיף: "שוחחתי אמש עם ראש הממשלה והוא נשמע חזק מאוד. זה אדם שעובר מתקפות לכל אורכה של הקריירה הפוליטית שלו. אני לא מכיר בתולדות הפוליטיקה מישהו שעבר כזו מתקפה יחד עם משפחתו".

מקורב נוסף שהתייחס לסוגייה הבוערת הוא שר התקשורת לשעבר איוב קרא, שכתב בחשבון הטוויטר שלו סדרת ציוצים: "הרשעת נתניהו תוביל לחורבן בית שלישי, צריך להיות ברור, המחנה הלאומי לא יסכים לחזרה לימי אלטלנה והסזון וגם אין לו את התמימות והנאיביות של פעם".

בציוץ אחר כתב: "קיימת כאן מטרה אחת והיא לפגוע ב״מלך״ על מנת  לשבור את המחנה הלאומי דבר שברור כי לא יצלח. המחנה חזק והמדינה בסכנה. אני קורא לבית המשפט כעת ומיד כי זה בידיו, מינעו מלחמת אחים המסוכנת מכל מלחמה אחרת שעברנו".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הצטרפות שרים לנתניהו לבית המשפט, כולל שרים האחראים לאכיפת החוק, היא חרפה לאומית שלא תשכח. זה נסיון ההפיכה האמיתי". חבר הכנסת בועז טופורובסקי (יש עתיד) הצטרף לדבריו, ואמר בראיון בערוץ הכנסת: אנחנו צריכים לבקש משפט צדק ולא לגזור את דינו, זה חלק מהמבחן של המחנה שאני נמנה עליו".