האם אתם סובלים מדורבן ?
אם אתם קמים בבוקר וקשה לכם לדרוך על כף הרגל בצעדים הראשונים, כנראה שאתם סובלים מדורבן בעקב. תתפלאו אך במקרים רבים מדובר בדלקת של רצועה בכף הרגל, שנקראת מחלת "החיתולית הכפית" ובמקרים רבים לא מדובר בזיז הסידני שאנו קוראים לו בטעות "דורבן" (כיון שדריכה עליו מזכירה את הכאב של מפגש עם קוץ). בדרך כלל הכאב ישתפר לאחר מספר דקות. במקרים מסויימים הדלקת היא חריפה והכאב מורגש בכל צעד וגם במנוחה. 

הגורמים לבעייה זו הם רבים וקשורים לעומס של מרכז הכובד על כפות הרגליים, מבנה לא מאוזן של כף הרגל כגון אולפוס (קשת גבוהה) , עמידה ממושכת, הנעלה לא ידידותית כגון נעלי עקב ופלטפורמה, עודף משקל ומאמץ ניכר לאורך זמן שגורם לדלקת.

מהם גלי הלם ?
טכנולוגיית גלי ההלם התפתחה מטיפולים לפירור הסתיידויות שיצרו אבנים בכליות. עם הזמן הותאמה הטכנולוגיה להפחתה או העלמה של הסתיידויות במפרקים. הגלים גורמים להרעדה וניעור פנימי של הרקמות באזור אליו הם מכוונים. רעידות אלו גורמות לזעזוע ההסתיידויות וההידבקויות, אשר אופייניות למצבי דלקת כרוניים.

חומרי ההסתיידות מופרשים בחזרה למחזור הדם, ומפונות מהגוף באופן יעיל, היות והטיפול מסייע גם להרחבת כלי הדם ולשיפור זרימת הדם בכליו.

הרחבת כלי הדם ושיפור זרימתו של מחזור הדם, מסייע לגוף להביא חמצן, חומרי בנייה וגורמים המעודדים החלמה למקום הפגוע, ובכך מגבירים את קצב הריפוי הטבעי של הגוף.

חשיבות האבחון הנכון והנסיון הטיפולי של המרפאה 

טכנולוגיית גלי ההלם הביאה להצלחות רבות ובעקבות מחקרים שבוצעו הטיפול אף קיבל את אישור ה FDA האמריקאי כטיפול דוחה ניתוח. 

חשוב מאוד לטפל רק אצל מומחה שיודע לחשוף את שורש הבעייה.
פעמים רבות הדלקת אינה נובעת מהזיז הסידני ויש צורך בכיוון מדוייק של המכשיר על מנת לקלוע לאיזור הבעייתי שמקרים את הכאב. 

בנוסף בעיות בכף הרגל מושפעות מאוד ממבנה האגן וממרכז הכובד. אורכי רגליים לא זהים, עצמות אגן שאינן ממוקמות בגובה זהה ואפילו בעיות בגב התחתון יכולים להחריף את הבעייה ולעתים הכאב יהיה מוקרן מעצבים הממוקמים בגב התחתון ועלול להיות מאובחן בטעות כדורבן.

לכן חשוב מאוד לפנות למרפאה שיש לה את הנסיון הטיפולי והאבחוני המתאים וכזו שמציעה טיפול משולב שיכול לטפל בשורש הבעייה. טיפול משולב יכלול גם פיזיותרפיה מיוחדת, טיפול בשדות מגנטיים ואיזון שלד בשיטת הרכבות האנטומיות.

כיצד מתבצע הטיפול בדורבן באמצעות גלי הלם ?
הטיפול מתבצע כשהמטופל שוכב בנוחות על מיטת טיפולים (או יושב תלוי באיזור המטופל), כשכף רגלו מוצמדת, בזווית המדויקת הנחוצה, למכשיר האורטוספק, שמפיק גלי הלם. משך הטיפול בדורבן ברגל הנו כעשרים דקות בלבד, במהלכן יועברו לאזור הרגל והעקב גלי הלם בעוצמה ובקצב הנכונים על פי אבחנה אישית ומעמיקה של מומחה המרפאה.

יודגש כי גלי הלם לדורבן הינו טיפול שאינו פולשני, ואינו מצריך אשפוז, ליווי כלשהו או פגיעה ברצף העבודה. עם זאת, יעילותו הגבוהה הופכת את הטיפול בגלי הלם לתחליף טבעי ואפקטיבי לניתוח.

נציין כי למעט בעיית הדורבן, הטיפול בגלי הלם נמצא אפקטיבי לטווח רחב של בעיות אורטופדיות, ביניהן כתף קפואה, מרפק טניס, שינויים ניווניים בירך, כאבי ברכיים, טריגר פינגר וכאבים במפרקי הידיים והרגליים.

הוכן בשיתוף עם מרפאת אלטרנטיבה - מומחים בטיפול בעיות כאב ובריאות www.alternativa.clinic
מוניטין של 40 שנה  והצלחות רבות בתחום הטיפול בכאב ובדורבן