ישראלים רבים מעורבים בתחום ההימורים החוקיים דרך האינטרנט ויש לא מעט חברות מובילות בתחום שהתחילו בישראל (888, פלייטק ועוד). בישראל ובמדינות אחרות בעולם פעילות זו אסורה (אלא אם היא מנוהלת על ידי המדינה למשל).
 
לעומת זאת, במדינות רבות (כגון אנגליה, ספרד, איטליה ומדינות שונות בארה"ב) ניתן לעסוק בתחום באופן חוקי לחלוטין בכפוף להוצאת רישיונות מתאימים, תשלום מיסים והקפדה על מילוי הוראות החוק לרבות לגבי פרסום אחראי, הגנה על אוכלוסיות חלשות ועוד.

 פיתוח ומכירת תוכנה לתחום ההימורים באינטרנט
אחת הדרכים לעסוק בתחום ההימורים באינטרנט באופן חוקי ומבלי לפתוח אתר הימורים לכל דבר ולנהל את הפעילות עצמה, היא פיתוח ומכירת תוכנה לתחום ההימורים.
 
ואכן יש לא מעט חברות ישראליות שמפתחות תוכנה להימורים, החל מפלטפורמות שמאפשרות לשחק פוקר, בינגו, להמר על משחקי ספורט ועוד, ועד פיתוח משחקים ספציפיים (כגון משחקי סלוט ואחרים).

חברות אחרות מפתחות אמצעי תשלום שמאפשרות לסלוק כספי שחקנים, תוכנות סייבר שמסייעות להילחם בתרמיות בתחום ועוד.

  לפניה ישירה אל עורך הדין צחי זך לחץ/י כאן.

מודל הרווח של חברה שמפתחת תוכנה או משחקים להימורים באינטרנט
חברה שמפתחת תוכנה או משחקים להימורים, יכולה להפיץ את מוצריה בדרכים שונות ולאפשר לחברות הימורים להציע את התוכנה שלה לשחקנים. בתמורה לכך חברת התוכנה תהיה זכאית לתשלום מוסכם שיחושב בדרך כלל כאחוז מההכנסות או הרווחים שייוצרו מהתוכנה, או כתשלום קבוע על כל שחקן שישתמש בתוכנה וכדומה.

מדובר כמובן בפעילות קלה יותר מאשר ניהול פעילות הימורים הלכה למעשה שכן חברת התוכנה אינה אחראית לפעילות, אינה פועלת מול השחקנים עצמם או רשויות החוק שמסדירות את הפעילות וכדומה, אך גם התמורה הכספית תהיה בהכרח נמוכה יותר.

חברות לשיווק פעילות ההימורים
דרך אחרת בה פועלות חברות ישראליות בתחום היא פעילות כמשווקות של אתרי ההימורים (אפיליאטס). גם כאן החברה הישראלית אינה מנהלת את פעילות ההימורים עצמה, אינה פועלת מול השחקנים וכדומה אלא רק משווקת את הפעילות. 

שיווק הפעילות מתבצע בדרך כלל באמצעות הפעלת אתרים שמפנים לאתרי ההימורים, שאותם החברה מפרסמת באמצעים שונים (לרוב באמצעות קידום ממומן של מילות חיפוש בגוגל, פייסבוק ואתרים דומים).

הרווחים שיכולים להיווצר לחברת שיווק כזו הפועלת בצורה יעילה יכולים להיות גבוהים ביותר (עד עשרות אחוזים ממה שמרוויחות חברות ההימורים עצמן מפעילות השחקנים) וכאמור לעיל, הסיכון לחברות המשווקות הוא נמוך הרבה יותר מאשר זה שנוטלות על עצמן חברות ההימורים.

ניהול פעילות הימורים על ידי ישראלים בכפוף להוראות החוק
לבסוף, גם דרך של ניהול פעילות הימורים לכל דבר פתוחה לישראלים ובתנאי שיעשו זאת נכון ובלי לעבור על הוראות החוק. בין היתר, נדרש כתנאי בסיסי שהפעילות לא תתרחש בישראל ולא תאפשר גישה לשחקנים ישראלים (או שחקנים במדינות אחרות בעולם שאינן מאפשרות פעילות כזו). 

כדי לבצע זאת בדרך כלל תוקם חברה זרה במקום שבו הדבר חוקי, יתקבלו רישיונות מתאימים הן במדינה בה החברה הוקמה והן במדינות שבהן נמצאים השחקנים (אם נדרש רישיון כזה). ככל שהפעילות תיתמך על ידי חברה ישראלית, הרי שהחברה הישראלית תספק רק שירותי פיתוח, שירותי שיווק וכדומה, ולא תהיה מעורבת בפעילות ההימורים עצמה.

השתלבות בתחום ההימורים באינטרנט דורשת השקעה
לאור המורכבות הרבה של התחום והחשיפות הכרוכות בו, נדרשת השקעה ראשונית לא קטנה כדי להיכנס לתחום בצורה נכונה ובטוחה וכמובן כדי לעמוד בתחרות שבתחום. הוצאות על רישיונות עבור הפעילות, ייעוץ משפטי, הקמת מבנה החברות וכמובן שיווק יכולות להצטבר לסכום משמעותי. על כן התחום אינו מתאים לכל אחד ומומלץ לנסות להיכנס אליו רק אם לפחות אחד מהמייסדים הוא בעל ניסיון בתחום ויודע מהם השלבים והאתגרים שנמצאים בפני החברה.

עורך הדין צחי זך (צילום: אלעד מלכה)
עורך הדין צחי זך (צילום: אלעד מלכה)

עורך הדין צחי זך עוסק בדיני אינטרנט ומשפט מסחרי ומלווה חברות בין היתר בתחום ההימורים אונליין, פורקס, מסחר אלקטרוני, פרסום דיגיטלי ופינטק. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין להימורים באינטרנט LawGuide
*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.