הליכוד וכחול לבן הודיעו היום (ראשון) כי יפעלו בתיאום במתן תשובה לעתירות שהוגשו נגד הסכם האחדות ביניהן. "הסיעות סיכמו כי במסגרת התשובות שעתידות להימסר לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לעתירות שהוגשו בנושא חוקי היסוד הנוגעים להסכם הקואליציוני, הצדדים יפעלו באופן מתואם. זאת לאור העובדה, כי הצדדים רואים חשיבות ביישום ההסכם הקואלציוני שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בין הצדדים", נכתב בהודעה המשותפת.

עוד נמסר משתי המפלגות כי "הצדדים מתכוונים להבהיר, כי ההסכם מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואלציוני ועל כן הם רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם. הצדדים אף ידגישו, כי הם רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. שתי הסיעות יבקשו מבית המשפט הגבוה לצדק להכריע בענין במהירות האפשרית, ויגישו תגובה מתואמת לבג"ץ בימים הקרובים".

כזכור, סיעת יש עתיד-תל"ם עתרה לפני כחודש לבג"ץ בבקשה למנוע את ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד לכחול לבן. זאת משום שלטענת העותרים, סעיפיו חותרים תחת עקרונות יסוד בשיטת המשטר בישראל ונגועים בשיקולים אישיים ופסולים במינוי בכירים בשירות הציבורי ובמערכת המשפט.

בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין עודד גזית ואלירם בקל צוין כי: "תחת מעטה מצב החירום, ותחת אצטלת ממשלת האחדות הלאומית, החליטו המשיבות לבצע שורה של מהלכים שכל תכליתם ריסוק שיטתי של שיטת המשטר הנוהגת בישראל, ובכלל זה ניסיון חסר תקדים להביא לפגיעה בתפקוד הכנסת - בכלל, ובתפקוד האופוזיציה בפרט - כך שזו לא תוכל למלא את תפקידיה לפקח על פעולת הממשלה".