דיון הקראת כתב האישום במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עורר סערה עוד לפני שהתחיל, כאשר בכניסה לבית המשפט המתינו לו שרים וחברי כנסת ממפלגתו. בין הנוכחים במקום היו שרה אוצר ישראל כ"ץ,השר לבטחון פנים אמיר אוחנה, שר המודיעין אלי כהן, השר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם ושרת התחבורה מירי רגב. 

"באתי לחזק את נתניהו ומשפחתו, אני לא לבד", אמרה רגב בכניסה לדיון, "היום זה יום עצוב לדמוקרטיה בישראל, לא רק ראש הממשלה נתניהו עומד למשפט, אלא ציבור גדול שמאמין ותומך בראש הממשלה". לדבריה, פעם אחר פעם ניסו להפיל אותו בקלפי ולא הצליחו. "העם אמר את שלו והוא נבחר ברוב גדול. אני מצפה שהשופטים לא ייפלו למלכודת התקשורת ויגיעו עם לב נקי לעשות משפט אמת למי ששפכו את דמו יום-יום, שעה-שעה. אני מאמינה שכל התיקים יקרסו", הוסיפה.

אמסלם אמר בראיון בחדשות 13: "מאז תולדות המדינה לא הייתה הפיכה מהסוג הזה. לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. יש פה שלושה תיקים הזויים, מראש רצו להוריד את ראש הממשלה". 

כמו כן, למקום הגיעו גם חברי הכנסת ניר ברקת, שלמה קרעי וחברת הכנסת מאי גולן. חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שנמצא כעת בפאנל של חדשות 12, אמר בתחילת השידור כי היה מגיע גם הוא לבית המשפט, אלמלא היה נוכח באולפן.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, צייץ בתגובה לנאומו של נתניהו לפני פתיחת משפטו: "כמו לכל אזרח, גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות, ואני בטוח שמערכת המשפט תקיים עימו משפט צדק. אני שב ומדגיש, שיש לחבריי ולי אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק. בעת הזו, אולי יותר מתמיד, עלינו לפעול כמדינה וכחברה למען אחדות ופיוס, עבור מדינת ישראל וכלל אזרחי ישראל".

אמיר אוחנה בכניסה לבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)
אמיר אוחנה בכניסה לבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)

ניר ברקת בכניסה לבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)
ניר ברקת בכניסה לבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)

מהצד השני ניצב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שמסר: "‏ההשתלחות הפרועה והמסיתה של נתניהו בפתיחת משפטו היא הוכחה סופית למה נאשם בפלילים אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה". חבר הכנסת עפר שלח ממפלגתו הוסיף: "למי שחי עד עכשיו באשליות, אחרי מופע האימים של ביבי וחבורת סתומי הפה בבית המשפט הכל ברור: אנחנו במלחמה. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ‏ואם כבר מלחמה, איפה שר הביטחון בני גנץ? ממלא פיו מים, אבל לא יימלט מן החרפה".