ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא היום (ראשון) נאום לתקשורת, דקות בודדות לפני שנכנס לדיון הראשון במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים. נתניהו תקף בחריפות את הפרקליטות, משטרת ישראל והתקשורת, וטען לתפירת תיקים.

"בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש - גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו לחבורת רק לא ביבי כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים. המטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהרחיקו מהנהגת המדינה למשך שנים רבות. לא אכפת להם אם יבוא פודל צייתן מהימין, כאלה תמיד יש, אבל אני לא פודל, אני לא מוכן לפנות ישובים, ולכן צריך להפיל אותי", אמר נתניהו.

עוד אמר רה"מ: "שמעתי את אלשיך מדבר בצדקנות, אותו אלשיך שעבר עבירה פלילית כשהדליף בשידור חי מהחקירות בענייני וטפל עליי עלילת שווא כאילו שלחתי חוקרים פרטיים לעקוב אחריו. הוא מזכיר רוני אחר, רוני ריטמן, שטען שאני הוא זה ששלח את הקצינה שהתלוננה נגדו. אלה האנשים שהובילו את החקירות. הן זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. הניסיון להפיל אותי ואת הימין הגיע לשיא בשנה האחרונה. פעמיים התערבה חבורת רק לא ביבי בבחירות. ערב הבחירות באפריל 19 פורסם כתב החשדות נגדי. ערב הבחירות במרץ הם שוב התערבו, והגישו כתב אישום. באולפנים כבר חגגו. עשו הכל כדי שלא אעמוד פה היום כראש ממשלה אלא כפוליטיקאי מובס. אבל אזרחי ישראל, אתם הרבה יותר חכמים ממה שהחבורה הזו חושבת עליכם, עלינו. נתתם לליכוד יותר קולות מכל מפלגה בתולדות המדינה".

 לדבריו, "זו הבעת אמון עצומה בי והבעת אי אמון עצומה בהם, בכל מי שתפר את כתב האישום הזה. לכן אני ניצב פה בגב זקוף ודורש: גלו הכל, חשפו הכל. אנשי התקשורת, אתם רוצים לצלם אותי על ספסל הנאשמים, אבל אני רוצה שהציבור יידע את כל האמת ומבקש שקיפות. מבקש שהכל ישודר בשידור חי ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכל, ולא דרך המסננת המעוותת של כתבי החצר של הפרקליטות. ביום חמישי אחד מהם (דרוקר) ערך נגדי משפט שדה בטלוויזיה, בסגנון סובייטי. זה דבר חסר תקדים".

ראש הממשלה אמר כי הוא מציע פתרון: "שהכל ישודר מלא מלא. בלי עריכה ובלי מריחה. אני דורש שייחשף המסמך המטלטל ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה ב-2017. אותו משרד שחתם על כתב האישום של מסמך ובו קבע שלא נפל רבב בהחלטותיי בנושא המרכזי בכתב האישום. בכל מיני תירוצים המסמך הזה, שמפרק להם את התיק, לא מגיע אליכם, אזרחי ישראל".