מחזירים את התרבות בישראל: שר הבריאות, יולי אדלשטיין, ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, סיכמו הערב (ראשון) על מתווה להחזרת עולם התרבות לשגרה, שיחל ב-14 ביוני.

פרטי המתווה על פי ההסכם בין שני השרים:

- ניתן יהיה לקיים הצגות ומופעים באולמות ברחבי הארץ.
- יוכלו להתקיים בתפוסה מקסימלית של 75%, כאשר התנאי הוא שמירה על ריחוק, עטיית מסיכות ושמירה על היגיינה.
- לכל מופע שיתקיים ניתן יהיה לרכוש כרטיס באופן מקוון בלבד.
- כל מי שירכוש כרטיס בהזמנה אחת יוכל לשבת יחד במעין קפסולה. בין הקפסולות תהיה הפרדה של כסא אחד.
- במהלך המופעים שיתקיימו לא יהיו הפסקות.
- תבוצע מדידת חום בכניס לכל מתחם.

חילי טרופר, יולי אדלשטיין. ללא קרדיט
חילי טרופר, יולי אדלשטיין. ללא קרדיט

בנוסף, צויין כי אם תפוסת 75 אחוז משמעותה מעל 500 איש - המתווה ידרוש אישור של מנכל משרד התרבות והספורט בהתייעצות עם משרד הבריאות. בנוגע לביקור במוזיאונים, סוכם כי תותר כניסה של אדם על כל שבעה מטר רבועים, לעומת 15 לאדם הנהוג כיום. זאת החל מה-27 למאי.

השר אדלשטיין אמר כי "הגיע הזמן שאנשים יוכלו ליהנות ממופעי תרבות. אבל גם זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו ימלא אחר הוראות משרד הבריאות".

השר טרופר: "אני שמח על כך שהצלחנו להזרים היום חמצן לעולם התרבות ושבשעה טובה הוא מתעורר לחיים. מדובר בצעד משמעותי ביותר שהשגנו לאחר מאמצים מרובים יחד עם גורמים נוספים. זהו צעד ראשון וחשוב ביותר בדרך לפתרון המשבר. ברצוני להודות לשר הבריאות מר יולי אדלשטיין על השותפות. אני מתחייב להמשיך במאמץ להשיב את עולם התרבות לשגרה".

"הבימה" מברכת על המתווה 

התיאטרון הלאומי ״הבימה״ הודיע כי הוא מברף על המתווה של משרדי הבריאות והתרבות והספורט להחזרת פעילות עולם התרבות. מנכ"ל הבימה נעם סמל אמר כי "הבימה מקדמת בברכה את יוזמת שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ובשם שחקני יוצרי ועובדי הבימה והקהל מקווים כי נפתח עידן אחרי מגיפת הקורונה״.

הבימה, בהסכמת נאמני התיאטרון, יפתח את פעילותו באולם רובינא הגדול בלבד המכיל כ 920 מקומות עם ארבע הצגות החל מה 18 ביוני: 
- המחזמר מאמה מיה
- הקומדיה המוזיקלית הישראלית - גבעת חלפון אינה עונה 
- הקומדיה זרים מושלמים 
- הקומדיה יש רופא באולם בכיכובם של יעקב כהן ורמי הויברגר.

בפעימה השניה שתחל באוגוסט תיפתחנה ההצגות: "מקווה" בכיכובה של ליא קניג, ו-"סיבת המוות אינה ידועה" בכיכובם של גילה אלמגור וגיל פרנק.