קצין משטרה בכיר המעורב בפרשת הסוכנים (פרשה 216), המכונה ביחידה החוקרת גם פרשת ליאון, התראיין הערב (שני) ל"מעריב, וסיפר על החששות והלבטים שקדמו למעצר ושלח מסר מאיים לעבריינים שנתפסו. מהסיבה שהזכירה לצוות החקירה את הדמות בסרט, ולאור העובדה שהסוכן הוא אדם חסון בעל נוכחות ומשמעות מרכזית בעולם ממנו בא - נגזר השם "ליאון".

בוא תסביר איך אדם שטובע בפשע עושה זאת
"ההיכרות של הבחור הזה עם הפשע גרמה לו לשלם למעלה מ-20 שנה בכלא, יש לו משפחה וילדים, והוא יום בהיר אחד החליט שהגיע הזמן לשים סוף וכתיקון עצמי בעצם, החליט לשתף פעולה. היתה גם יוזמה שלנו אבל בהחלט זה בא מתוך הרצון שלו והחיבור הזה לאחר שנבחן לעומק היה ברור לכולם כל מי שהיה בצוות שזה חיבור מושלם. חד מאור ובעל ערך עצום כי הדלתות בפני אלה שהפליל נפתחו בפניו".

"זה לא שאתה לוקח עבריין חייל או מישהו שהתחיל בפשע ורוצה לצאת ואתה מנסה ללמד אותו את רזי העבודה והוא הססן ואתה מביא אותו למקומות לרכוש אמון. פה הוא הגיעה עם ארסנל מלא - שם עצום, כבוד שעשו לו, היכרות עם הבכירים בעולם הפשע. הוא לא חייל או דג רקק דמות בכירה באזור וכשהוא מתקשר לעברייין בכיר ראש ארגון בירושלים או לבכיר באזור לכיש או בצפון או לראש ארגון באזור המשולש עצם הפנייה פותחת דלתות והעסקה היתה מתבצעת מהר משניתן לתאר. הצמדנו לו שוטר מיחידת העילית שישמש עבורו נהג ומאבטח. צוות שתיעד כל שנייה שלו במסגרת ההפעלה והוא פשוט היה קונה אקדח בבוקר, רובה בצהריים ולמחרת מביא עסקת סמים גדולה".

כמויות עצומות של נשק וסמים מתבטא במשהו
"עלה מיליוני שקלים למשלם המיסים והתוצאה הסופית היא ניקיון הגזרה הפלילית העבריינית. נגענו ב-80 חשודים, 60 נעצרו היום ואין ספק שזו חבטה ומהלומה אדירה לבכירי העבריינים בישראל".

הוא לא מפחד שינקמו בו?
"ברור שהכל נשעה מרצונו והסכמתו וכבר בהתחלה נכנס לתוכנית להגנת עדים ובאותו הרגע שיצאנו לשלב החשיפה הוא כבר לא נמצא באזור שלנו הוא ובני משפחתו".

הוא יצטרך להעיד במשפט?
"ברור. אין ספק בכך. כבר מהרגע הראשון נערכו לו עימותים מול החשודים  אז הוא עבר שלב ראשון. השם שלו מתגלגל והוא הלך עם זה בלב שלם".

אתם נעולים עם התיק?
"זה תיק שתוך שבועיים יבשיל לכתב אישום אין פה שחקים הכל מתועד ומגובה בראיון מבחינתנו החשודים יכולים לשתוק בחקירה".