דומיניק קמינגס, יועצו הבכיר של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, סירב אמש להתנצל על נסיעתו לבית הוריו בזמן הסגר הכללי, כאשר גובר הלחץ על ג'ונסון להדיח את מי שנחשב לאדריכל קמפיין הברקזיט. ביום שישי דיווחו כלי תקשורת שקמינגס נסע במרץ עם רעייתו ובנו בן ה־4 מביתם בלונדון לבית הוריו בדרהאם, מרחק של כ־400 ק"מ, אף שהיה חשד כי הוא ורעייתו נדבקו בקורונה ולמרות הסגר הכללי שהוטל בבריטניה. 

כאשר המשטרה הגיעה לבדוק את הדיווח, הסביר אביו של קמינגס כי בנו שוהה ב"בידוד עצמי". בהמשך טען מורה לשעבר כי קרוב לשבועיים לאחר מכן, ב־12 באפריל, הוא ראה את קמינגס מטייל בברנרד קאסל, עיירה במרחק של כ־50 ק"מ מדרהאם, והתלונן על כך. במסיבת עיתונאים על מדשאת דאונינג 10, בניגוד לנהלים של השירות הציבורי, טען קמינגס כי נאלץ לבצע את הנסיעה מאחר שלא היה לו סידור עבור בנו בלונדון, אף שלרעייתו יש קרובי משפחה בעיר. 

"אני לא מתחרט על מה שעשיתי. ניסיתי לאזן בין כל הדברים המורכבים האלה", אמר קמינגס, שהודה כי לא עדכן את ג'ונסון על הנסיעה. הוא הוסיף כי "לא הצעתי להתפטר ולא שקלתי את זה. יש המון כעס מובן, אבל הרבה ממנו מבוסס על דיווחים בתקשורת שלא היו נכונים", התריס.
שלשום הגן ג'ונסון בפומבי על קמינגס, שנחשב ליד ימינו ולאחד האנשים המשפיעים בבריטניה כיום, ואמר כי הוא נהג "באופן אחראי וחוקי ובהגינות". אולם הניסיון של ג'ונסון להוריד את הפרשה מעל סדר היום נכשל והזעם הציבורי רק גבר, כאשר כותרות העיתונים אתמול צעקו "רמאי ופחדן" ו"על איזה כוכב הם חיים?". 

לפחות 19 חברי פרלמנט שמרנים קראו להדיח את קמינגס, ואנשי דת האשימו את ג'ונסון כי הוא מתייחס לתושבים בחוסר כבוד. רופא בכיר איים להתפטר אם קמינגס לא יודח, ומדען בכיר הזהיר כי ההתנהלות של ג'ונסון וקמינגס עלולה לגרום לקריסת המאמצים להגן מפני נגיף הקורונה אם גם הציבור יפסיק לשמור על כללי הריחוק. אתמול ביקש נציב המשטרה במחוז דרהאם סטיב ווייט ממפקדת המשטרה המקומית ג'ו פארל לפתוח בחקירה ולברר אם מדובר בהפרה של החוק ושל התקנות. החקירה עשויה לכלול שימוש באיכון טלפונים כדי לברר את תנועותיו של קמינגס.

בספרד התאפשר למסעדות ולפאבים במדריד ובברצלונה להעניק שירות ללקוחות בחוץ, בעוד שבאזורים אחרים במדינה נפתחו החופים והתאפשרה פעילות נרחבת יותר של חנויות.