מחלוקת בתוך המחנה: שר העבודה והרווחה איציק שמולי (העבודה) חלוק על שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ (העבודה) לגבי יישום מתווה תשלום דמי האבטלה לעצמאים.  פרץ הגיב אתמול לחשיפת "מעריב" בציוץ בטוויטר: "מדובר בתיקון לעוול היסטורי. נקצה 500 מיליון שקל למימון דמי אבטלה לעצמאים, שהם אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של המשק, ואני גאה להוביל במשותף עם שר הרווחה איציק שמולי את הצעד הראשון בכלכלה האנושית".

אלא ששר העבודה והרווחה צינן את ההתלהבות. הוא מוליך מתווה שונה, הכרוך בתשלום של 150 מיליון שקל על ידי העצמאים (באמצעות היטל אבטלה של 0.25%) ובתשלום נוסף של 150 מיליון שקל על חשבון האוצר. שמולי גם מתנגד להעמיס על קופת הביטוח הלאומי את מימון קרן דמי האבטלה. 

מהביטוח הלאומי נמסר אתמול בתגובה לפרסום ב"מעריב": "הביטוח הלאומי אינו תומך במתווה כפי שנחשף בידיעה. שר הרווחה מוביל בגיבוי הגורמים המקצועיים בביטוח הלאומי עבודת מטה לגיבוש פלטפורמה כוללת שתיתן מענה לזכויות העצמאים לקבל דמי אבטלה בשעת הצורך, במקביל לזה שניתן לשכירים. ריכוז הנתונים, המידע הרלוונטי והדיונים מתקדמים בקצב מזורז בעדיפות ראשונה לנוכח צורך השעה". 
בארגון העצמאים להב שבראשות עו"ד רועי כהן מעריכים כי חקיקת דמי אבטלה לעצמאים תיכלל כבר בחוק ההסדרים הקרוב. כפי שנחשף ב"מעריב", שלשום התקיים הדיון הראשון של הצוות המקצועי בנושא. 

כהן: "ציינתי בפני השרים שזו שעת כושר אמיתית לתיקון עוול היסטורי, וזמן לתת רשת ביטחון סוציאלי לעצמאים למקרה שחלילה יגיע גל נוסף של נגיף הקורונה. השרים פרץ ושמולי היו תמימי דעים שהעצמאים הם לא בנים חורגים ושמדינת ישראל צריכה להסדיר אחת ולתמיד חקיקת דמי אבטלה. ישנה מחויבות של ראש הממשלה לנושא. הוא הבטיח בפומבי שהנושא יוסדר בחוק ההסדרים הקרוב". כך או אחרת, עד יום ראשון הקרוב יגובש מסמך הכולל את המשמעויות התקציביות והתהליך הסדור שיש לבצע כדי להביא להחלטת ממשלה את הצעת החוק הממשלתית לתשלום דמי אבטלה.