הסטארט־אפ הישראלי "דיאגנוסטיק רובוטיקס", שפיתח מערכת לחיזוי התפשטות נגיף הקורונה, שאותה אימצו משרד הבריאות וקופות החולים בארץ, הכריז על שיתוף פעולה עם משרד הבריאות במדינת רוד איילנד בארה"ב.

החברה, שהוקמה בידי יונתן עמיר, ד״ר קירה רדינסקי ופרופ' משה שהם, פיתחה מערכת בינה מלאכותית שמטרתה לסייע לרופאים ולמטפלים לקבל החלטות אבחנתיות מהירות ומדויקות יותר, והסבה בחודש האחרון את המערכת כולה בעקבות התפשטות הקורונה.

באמצעות מילוי שאלון קצר בנוגע לסימפטומים קליניים או חשיפה לגורמי סיכון אפשריים, הטכנולוגיה מאפשרת הערכה עצמית של הסיכון לחשיפתם של תושבי רוד איילנד לנגיף קורונה. המערכת מייצרת הוראות אינדיבידואליות, על סמך תשובותיו של המשתמש ועוזרת בקבלת ההחלטה על הצעדים הבאים הדרושים לאותו התושב (קבלת טיפול רפואי, כניסה לבידוד, וכדומה), בהתבסס על אלגוריתמים של בינה מלאכותית. 

"המערכת הותקנה לראשונה בישראל מתוך אחריות לאומית עמוקה. בשבועות האחרונים פנו אלינו למעלה מ־50 ארגוני בריאות שונים כולל שיחה עם הכוח המיוחד ללחימה בקורונה של הבית הלבן, וכעת, לאחר שהמערכת פועלת בישראל, החלטנו להרחיב את השימוש בה גם בעולם". מספר יונתן עמיר, מנכ"ל ומייסד "דיאגנוסטיק רובוטיקס", שהוסיף: "בחודש האחרון הותקנה המערכת במדינת רוד איילנד, מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי אחד מני רבים הצפויים לנו בתקופה הקרובה".