"רה"מ יצליח להוביל סיפוח": יו"ר הקואליציה, חה"כ מיקי זוהר, התראיין היום (שלישי) ברשת כאן ב' והתייחס לסוגיית החלת הריבונות, התלויה בהסכמת רוב אמריקאי וכן לשאלת הקמת המדינה הפלסטינית. "הולך להיות סיפוח. כרגע יושבים על המפות ומנסים להגיע להבנות סופיות עם הממשל האמריקאי כדי שהדברים יעברו בהסכמתם. מה שצפוי להיות זה החלת הריבונות על כל היישובים היהודים בארץ ישראל, כשהיעד הוא ה-1 ביולי. יכול להיות שזה ייקח מספר שבועות", אמר זוהר. 

בהמשך חידד זוהר את הסוגיה והסביר כי גם במידה ולא יהיה רוב אמריקאי ללא הסכמה להקמת מדינה פלסטינית, "אני לא רואה סיכוי שנוותר על העניין הזה", טען והוסיף" "אני מתנגד לעיקרון של מדינה פלסטינית". בהמשך חידד ואמר כי "אני לא רוצה לספח על אפם וחמתם של האמריקאים, אני לא רוצה להגיע לנקודה הזו. אנחנו מאד מכבדים את האמריקאים ויש מערכת יחסים מצוינת. יש דברים שצריך להשאיר לקסמו המיוחד של ראש הממשלה שלנו, שיודע להביא דברים. הוא תמיד מצליח בסופו של דבר". 

בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

כשנשאל לכוונתו, והאם מדובר בשאיפה שנתניהו יצליח לשכנע את המעצמה לוותר על כל סעיף אפשרי להקמת מדינה פלסטינית כחלק מהעסקה, ענה זוהר כי "נתניהו יצליח להוביל את מהלך הסיפוח על כל היישובים היהודים תוך תיאום מול האמריקאים. אני באופן אישי יכול לומר את עמדתי בעניין הזה. אני מתנגד נחרצות להכרה בתיאוריה בהקמה של מדינה פלסטינית. זה משהו שאין לו שום היתכנות מבחינה פוליטית. אמשיך להיאבק בעניין הזה".