המשבר בענף המסעדנות: בצל משבר הקורונה וכן ההקלות והחזרה לשגרה הצפויים בענף החל ממחר, בתי עסק רבים נאלצים דווקא לסגור את שעריהן בשל הנזקים הכלכליים שנגרמו להם לאורך תקופת התפשטות הנגיף. אחד מבתי העסק הללו הוא הבר הכשר, תרל"ח, בפתח תקווה, שנאלץ לסגור לאחר שבע שנות פעילות.

לאחר שלושה חודשים בהם נותר הבר סגור בשל הנחיות משרד הבריאות, התקבלה ההחלטה הקשה בנוגע לסגירה. המקום היה ידוע ופופולרי במיוחד בקרב הציבור הדתי, שהגיע הן מהעיר עצמה, וכן מערים שכנות כמו מגבעת שמואל, ראשון לציון, כפר סבא וגני תקווה. 

בפוסט שהעלה החשבון הרשמי של הבר לעמוד הפייסבוק, נכתב כי "כמו שכולנו יודעים, הקורונה השפיעה על כולנו ברמה הפרטית וגם הכללית. לצערנו, התקופה הזו לא פסחה על הבית השני שלנו ושלכם. אחרי לבטים וניסיונות מרובים, בצער רב, אנו נאלצים לסגור. זכינו בכם, מתגעגעים כבר מעכשיו. שלום, זה לא נגמר, זה רק הסוף".

 

המוסד המוכר אינו היחיד שסוגר, כאמור, את שעריו. מתחילת המשבר התבטאו בענף המסעדנות בקולניות על מנת להעלות את המודעות לקשיים ולמתחים ההולכים ונערמים על גבם של בעלי העסקים. כזכור, במסעדות ובבתי הקפה ברחבי הארץ החלו בהיערכות לקראת פתיחת העסקים לישיבת לקוחות החל ממחר, יום רביעי, על פי הוראות משרדי הבריאות והכלכלה.