יובל בנאי פתח את הקיץ עם שיר חדש פרי עטו – "לצאת מהתמונה", שמצד אחד כולל טקסט מעולה ו"בנאי" טיפוסי עם לחן טוב וקליט (מאוד) שרק בשל המשפט: "נשיא מטורף וגנרלים שמנים משחקים בפורנו פוליטי היא אמרה לי שאנשים פתוחים יותר עכשיו בעידן הזום אפשר להדליק אפשר לכבות אבל תמיד יישאר הזמזום" ראוי להפוך לקאלט.

מה שכן, ציפיתי לעיבוד מוזיקלי קצת יותר עדכני מעיבוד אייטיזי (או מתיימר להישמע כזה, לפחות) כי זה נשמע פחות מתאים ללחן (על אף שבנאי קשור עמוק לאייטיז, כאמור) אלא לעיבוד יותר מעניין עבור השיר הזה.

שאנן סטריט וריף כהן הצליחו להפתיע אותי לטובה עם לחן חדש של סטריט ודודוש קלמס ל"ואמרתי לעצב" של מרים ילן שטקליס, שיר שהולחן לראשונה בסוף שנות ה-60 על ידי יוסף מוסטקי ("איש באר שבע") וזכה לביצועים קודמים של מוסטקי עצמו ואלינוער מואב המנוחה. 

הלחן והאינטרפרטציה של כהן וסטריט מביא מצד אחד את הוייב המלנכולי של הטקסט המופלא הזה ומצד שני בהרמוניות קוליות השניים משדרים גם תקווה ואופטימיות, דיסוננס שבולט לאורך השיר והופך אותו בעיניי ללא פחות מקלאסיקה פוטנציאלית עכשווית.

ליאור נרקיס חובק שיר חדש – "עושים כבוד ללילה", פופ מסולסל וקצבי שמתוכנן לחפלה ולהרקיד רגליים במועדונים (בהתאם להנחיות, כמובן), ואף מארח את ברי סחרוף בסולו גיטרה א-לה יהודה קיסר פינת אריס סאן. 

פייר? התאכזבתי. נרקיס כבר מזמן לא בגיל של לייצר טראש פופ משעמם, גנרי ונוסחתי שהפזמון שלו לא מצליח באמת להתרומם (אפילו סחרוף לא מציל את השיר), הבתים לא כל כך קליטים (על אף קצביותם) והתוצאה די מביכה.

זה חבל, כי נרקיס שועל וותיק ויודע בדיוק איך לגעת בקהל שלו, אך להישמע מי שהוא לא – זו לא הדרך ללהיט.

חם בחו"ל

האחים ג'ונאס וקרול ג'י – X

האחים ג'ונאס באחד הלהיטים הראויים שלהם בתקופה האחרונה פרי שיתוף פעולה עם קרול ג'י, דאנס לטיני לוהט ומקפיץ שמשתלב היטב  עם הספרדית החושנית של ג'י ופזמון שלא תוכלו שלא לרקוד לצליליו.

הארי סטיילס – Watermelon Sugar

עונת הרחצה נפתחה רשמית עם האבטיח המסוכר של הארי סטיילס בקליפ קיצי המצולם על חוף הים כשסביבו של סטיילס נמרחות בחורות בתפזורת. השיר מציג בלדת פופ סטנדרטית ושגרתית שהולמת את איכותו הקולית של סטיילס ופזמון שטותי שנדבק בראש אך לא ייזכר יותר מדי ברזומה של סטיילס, לדעתי.

שימו אוזן: להקת אטלנטיקה – דיגידן

להקת "אטלנטיקה", המצלמת בימים אלה סדרת דוקו-ריאליטי חדשה, הקליטה בעיבוד מחודש את להיטה – "דיגידן" (במקור מאלבומה "אין לי מה") שזכה לקליפ שצולם בשיטת "הזום". מי שהפיק את השיר הוא רן שם טוב ויוצר השיר הוא סולן הלהקה, רמי דוידוף.

חברי הלהקה בימינו אנו: רומן אלקין (תופים וכלי הקשה), רמי דוידוף (שירה וגיטרה), הרצל חוג'ה (גיטרה מובילה) ובן ארגמן (בס).