בן כספית ואריה אלדד שוחחו הערב (שלישי) בתוכניתם ב-103FM עם מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, בנוגע לסוגיית מינוי המפכ"ל החדש בידי השר הטרי לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אך עד מהרה התלקח דיון חם בין המגישים בנוגע לשאלה האם ראוי שקציני משטרה ישוחחו עם התקשורת.

בן: אתה זוכר אירוע בו שר משטרה קורא לבדוק בפוליגרף את בכירי המשטרה כי דיברו עם עיתונאי? 
בעיקרון, לא הייתה הדלפה. אם הייתי מפכ"ל היום הייתי אומר את זה בפי, ישירות. שהמשטרה תחקור את מה שצריך לחקור ושלא יעשו לאף אחד הנחות. 

אריה: אז אתה אומר שמפכ"ל המשטרה או ממלא מקום מפכ"ל המשטרה צריך לקום ולהגיד 'המשטרה תחקור מה שהיא רוצה ומתי שהיא רוצה' גם את ראש הממשלה, גם את כל החקירות, ואל תבלבל לנו את המוח? 
נכון. בדיוק כמו שאמרת. בלי אל תבלבל לנו את המוח, אבל זה התפקיד שלנו, וזה החוק. זה מה שאומרים לנו לעשות. 

אריה: אם אתה היית היום מפכ"ל והיית יודע על ניצב או תת ניצב שהולך ומתראיין לערוץ 12 בעילום שם אתה לא הייתה נותן לו סטירת לחי? 
אני חושב שהוא לא היה צריך להתראיין בעילום שם. תשמע, ברגע שיש מצב משונה ומעוות כמו שיש היום בו ראש הממשלה משמש כראש הממשלה וחשוד בפלילים, ויש שר מממונה מטעמו ומנסים להפחיד את המשטרה, זה מה שיוצר את הפלונטר הזה. 

אריה: כלומר המשטרה יכולה להצטרף להפרת החוק.
בפירוש לא. למה להפרת החוק?

אריה: כי התקנות של המשטרה אומרות שקציני משטרה לא יכולים לדבר עם עיתונאים בלי אישור. 
בן: אריה, זה תמיד היה ותמיד יהיה. אתה תכף תרצה שיוציאו להורג את ההומואים. נו באמת. כל פעם שמישהו ילך לשיחת רקע עם עיתונאי אתה תלך לפוליגרף עכשיו? 
אריה: כשאתה הולך לשיחת רקע עם אלוף במטכ"ל הוא לא מקבל אישור קודם? מדובר צה"ל? מהרמטכ"ל?
בן: לא. לא. אני מדבר עם אלופים ועושה איתם שיחות רקע בלי שהם מקבלים אישור. בטלפון. אוקי? 
אריה: רע מאוד.
בן: אבל ככה עובדת התקשורת. אם היית עיתונאי היית מבין שזה עוזר גם לימין וגם לשמאל. אור השמש זהו חומר החיטוי הטוב ביותר. 
 כן, אני מסכים איתך בן כספית. הם צריכים להיות גלויים. 

בן: חשוב לי לתקן ולהגיד שריאיון זה דבר אחד, וזה פומבי, ואילו שיחת רקע לא. אם אתה תחסום מהעיתונאים אפשרות להגיע גם למקורות שעל פי התקנון הם לא אמורים לדבר איתם נגמר הסיפור, ואפשר לסגור את התקשורת. אף ידיעה לא תתפרסם. רק הודעות דובר. 
אני מסכים עם מה שאתה אומר. מי שייצר את הסיטואציה הנוראית הזו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו שמשתלח בפרקליטות, במשטרה, בפרקליטים. מבחינתי, זה נשמע הזוי.