בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתחילת השבוע את המשפט: 'מישהו יודע איך דנה ויס קיבלה תפקיד בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין..."'  ובכך רמז כי קיבלה את תפקידה שלא בדרך כשרה. בשל כך החליטה מגישת החדשות והפרשנית המדינית ('חדשות 12') להגיש תביעה נגד בנו של ראש הממשלה ביחד עם חברת החדשות. ויס שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על ההחלטה להגיש את התביעה נגד נתניהו, שהתבטאויותיו לדבריה 'עולות עד כדי הטרדה מינית'.

מה שלומך?
"אני בסדר גמור".

תארי לנו את ההחלטה, יש בדרך כלל התלבטות קשה לפני הגשת תביעה לשון הרע.
"מטבע הדברים הייתי מעדיפה לדבר הבוקר על איזו כותרת שהבאתי או כתבה שעשיתי, אבל ההבנה היא שלפעמים את העבודה העיתונאית שלנו אנחנו צריכים לעשות גם בכלים אחרים. המקרה הזה הוא מקרה מאוד ברור. הדברים מדברים בעד עצמם, פשוט נחצה פה קו אדום".

איך התקבלה ההחלטה? את באת למנהלים שלך או הם אלייך? 
אנחנו ראינו את הדברים ביחד, ביום ראשון כשהאירוע הזה התחיל, זה היה ביום של המשפט, והנחתי שיום של משפט וודאי מעורר סערת נפש, וכשזה התחיל פניתי גם לדובר המשפחה עופר גולן וגם לעו"ד עמית חדד ואמרתי להם 'חבר'ה תרגיעו, תגידו לו שיפסיק, שלא ימשיך, נסגור את העניין ככה'. לצערי הרב הוא המשיך ביתר שאת והדברים מתגלגלים ברשת. לכן אתמול כשראינו את הדברים הבנו שכנראה אין ברירה אלא לנקוט בצעד הזה כי הדברים מאוד ברורים, זו לא דעה, זו דיבה, זה הכפשות, זה השמצות וגם הטרדה מינית. אני רוצה להזכיר שהתייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או מיניותו הם בגדר הטרדה מינית. אם זה היה עניין אישי שלי היה לי יותר קל לדפדף, אבל זה 2020 ושוב אנחנו רואים שלא משנה מה אישה עושה, ולא משנה כמה היא מתקדמת וכמה קבלות יש לה - מישהו יכול ברגע אחד להחזיר את הכל, לרדד את זה במיזוגיניות למיניות שלה".

לדעתך, הוא חיכה להזדמנות הזאת?
"זה גם לא פעם ראשונה שהוא עשה את זה. הוא עשה את זה גם ללי נעים, חברתי במערכת, כתבת מוכשרת צעירה שבתחילת הדרך והיא חטפה גם ממנו, והוא עשה את זה גם לדנה קסידי. אנחנו אומרות לעצמנו, אני אמרתי לעצמי, אני יכולה להמשיך עם זה הלאה, זה לא נדבק במקרה שלי".

את אישה מאוד חזקה, זה כעס? השפלה? הבנה שצריך לפעול בצורה מאוד מקצועית?
"זו שאלה מצוינת ואני אענה לך בשיא היושר, אני אסטה מדף המסרים. בהתחלה כשראיתי את זה אמרתי עזבי, דפדפי, את יודעת במה מדובר, במי מדובר. אבל כשזה המשיך ושסיפרו לי עוד בנות שספגו את זה קמתי בבוקר אתמול ואמרתי אולי בכל זאת יש לי תפקיד, אולי לנו כחברת חדשות כגוף חזק יש לנו הזדמנות להגיד אמירה יותר רחבה. אמרתי לעצמי אני יכולה להרשות את זה לעצמי. אף אחד לא חושב את הדברים האלה עליי, יש לי משפחה חזקה ותומכת שאמנם אני גוררת אותם כל פעם להרפתקה אחרת אבל הם יכולים לעמוד בזה, יש לי מנהלים, מיו"ר הדירקטוריון דרך כל העורכים, כל המגישות, כל היועמ"ש שיהיו איתי בעניין הזה".

"אז איכשהו זה חדל להיות העניין שלי ואני רואה בזה, ואנחנו לא באים לחנך אנחנו באים להגיד עד כאן. ועוד משהו שנורא חשוב, בסוף, כמו שלנו יש אחריות מתוקף זה שיש לנו יכולת השפעה גם העובדה שמדובר בבנו של רה"מ שכותב את הדברים האלה יש לזה משמעות. זה לא סתם צייצן הרשת מלאה בדברים מגעילים לא על כל דבר הולכים ותובעים דיבה. מדובר באדם שקוראים לו יאיר נתניהו שיש לו אגב יותר עוקבים מלי, שיש לו השפעה מאוד גדולה, שחי במעון רה"מ, שמאובטח על ידי השב"כ שאתם ואני מממנים, שמופיע בעולם כנציג של מדינת ישראל, אז גם לו יש אחריות".

הוא ממשיך לצייץ, הוא מחכה לזה. אנחנו משחקים לידיים שלו. אולי צריך להתעלם?
"תמיד כששואלים אם להגיש דיבה, הרי אני גם משפטנית, העצה הראשונה שלי היא מה אתם צריכים את זה. אני מגישה תביעת דיבה ראשונה בחיי וגם לא נתבעתי אף פעם. אני חושבת שאחד הדברים הקשים היום בעידן של הרשתות החברתיות, שגם אם מישהו כותב משהו ומחק אותו, השרשור וההדהוד, אתם מכירים את הביטוי - לכי תוכיחי שאין לך אחות'? זה בלתי אפשרי בעידן הזה".

זה סיוט, להגיע לדיונים ושאלות קשות ומחטטים בפרטים ובטח יהיו עניינים אישיים ויהיה לזה מחיר משפחתי, זה שווה?
"אני חושבת שכן, אני חושבת שזה באמת אחד יותר מדי, ואם מישהו אחד יחשוב פעמיים לפני שהוא כותב או מצייץ או משתף..."

להתכתש בבתי משפט והכאב הנפשי - זה סיפור ענק.
"אז יכול להיות שבעוד שנה אגיד מה חשבתי לעצמי, אבל בינתיים אנחנו חושבים שזה הדבר הנכון לעשות. לא באנו לעבודה הזאת כי היא קלה, נכון?"

תפסו אותך ברגע לא נעים שהתבטאת כלפיו, את חושבת שבגלל זה העימות הפך לאישי ביניכם?
"אני רוצה להגיד, אין מה להשוות. אנחנו מדברים על התבטאות דיבתית ציבורית מה שקרה במקרה שלי דעה פרטית שבטעות שלי הגיעה לרשת, טעות שאני מצרה עליה וחושבת שזה היה חוסר זהירות שלי וחוסר אחריות שלי. זה משהו שאמרתי למפיק תוך כדי זה שצילמנו את יאיר נתניהו מעכב את כל מטוס רה"מ בדרך לוושינגטון ומיד איך שהעלנו את זה לרשת מיד התנצלנו. מיד הסרתי, מיד התנצלתי, מיד העברתי התנצלות לרה"מ ולרעייתו ומי שהדהד את זה ומי שהפיץ והוסיף לזה עוד דברים שלא אמרתי היה יאיר נתניהו. מי שנפגע ממשהו לא הולך ומהדהד אותו".