אם מוחמד לא בא אל ההר - ההר בא אל מוחמד: בתיאטרון הקאמרי לא מסתפקים ביוזמה הברוכה של העלאת מיטב ההצגות לצפייה ביוטיוב, בדומה לתאטראות אחרים במדינה, אלא לקחו את ההגעה לקהל צעד אחד קדימה. התיאטרון סגור (נ.ב. צפי הפתיחה - במהלך יולי) והקהל מנוע מלבוא אליו? - אין דבר. השחקנים באים אל הקהל הביתה ומציגים אצלו. לפחות בקטנה.

"קאמרי עד הבית", כך נקרא המיזם החדש, שבו נשברות המחיצות בין השחקנים, שחולקו לצוותים, לבין קהלם המסור, במסגרת מאמץ לשמור על קשר עם המנויים. כשמובטח להם צ'ופר על נאמנותם לתיאטרון, הם מופתעים לגלות מולם את חביביהם, ותיקים כצעירים, מביאים אליהם בחי את עוללות הבמה. לדוגמה: דנה פרידר וגל פופולר, כוכבי "שיגעון המוזיקה", מציגים קטעים ממחזמר הלהיט. גור קורן ואסנת בן-יהודה משתדלים לא להתקוטט בהצגת קטע מהצגת "לא לריב". ואילו דרור קרן מגיע חמוש בהברקות מהצגת היחיד הווירטואוזית שלו "סוס אחד נכנס לבר".

קאמרי עד הבית (צילום: תומר פוקס)
קאמרי עד הבית (צילום: תומר פוקס)

כשתיאטרונו מזה כ-35 שנה יוצא במבצע שכזה, די טבעי שרמי ברוך, מכוכבי הקאמרי, ישתלב בו במלוא התנופה. תחילה הוא, יאגו הערמומי בהצגת "אותלו", יצא אל המנויים עם עמוס תמם, כוכב ההצגה. כשהגיעו לבושים בתלבושות ההצגה אל הכתובת הראשונה, ציפתה להם אכזבה קלה, כשהמנויה הוותיקה לא הייתה בבית. "חכו, אני כבר באה", אמרה להם כשטלפנו אליה. 

היא באה?
"הגברת, חובבת תיאטרון נלהבת בת קרוב ל-90, לא ויתרה על החוויה. למרות שאנחנו מקפידים במבצע הזה על כללי הריחוק החברתי ובדרך כלל יוצא לנו להציג בו בחצר, או אפילו בחדר המדרגות, בכתובת הבאה אחריה הוכנסנו בחום רב הביתה. המארחים שלנו נראו לנו מאוד בתוך העניין. כשסיימנו להציג בפניהם, הסתבר לנו שהם הוריו של הבמאי רוני פינקוביץ'".

למחרת, שינה ברוך מסגרת ואת מקום המעטפת השייקספירית של "אותלו" תפסה אווירה בשומה בניחוח שנסון צרפתי, כשיצא עם השחקנית הלנה ירלובה כדי להציג קטעים מהצגתם "לילה בפריז", שבמהלכם הגיש ביצוע ענוג ל"אהבה בת עשרים", משירי הדגל של ז'אק ברל. 

"כשחקן, היו לי הרבה חוויות בהצגות במרוצת השנים ואף אחת מהן לא הייתה דומה למה שחווינו הפעם", העיד, "תאר לעצמך שבאחת הכתובות סירבו לפתוח לנו את הדלת מחשש שנביא להם את הקורונה. בקושי שכנענו אותם להציץ למה שהצגנו דרך החריץ. כתובת אחרת התגלתה כבית אבות תל-אביבי. המנויה שלנו שם הובאה אל הכניסה - חלילה לא הכניסו אותנו - ואליה נלוו אנשי צוות. חשבנו שההופעה בחוץ תמשוך עוד מדיירי המקום, אבל הם כנראה פוחדים".

רמי ברוך, והלנה ירלובה (צילום: תומר פוקס)
רמי ברוך, והלנה ירלובה (צילום: תומר פוקס)

רמי ברוך, 65, נשוי לאסתי קוסוביצקי, אף היא שחקנית הקאמרי ובתם היא השחקנית הדר ברוך. ניכר בו שהוא דווקא נהנה מימי הקורונה. "ניצלתי את הזמן כדי להשתתף בכל מיני קורסים ולקרוא המון, כשגם שיפרתי את מיומנויות הבישול שלי", הוא מספר. "והעיקר? - כשני שחקנים המתרוצצים בין הצגות, מצאנו את עצמנו הרבה בבית עם הזדמנות לשפר את הזוגיות עם האישה".

והפרנסה?
"היא תחזור. לא אגיד לך שזה קל, אנחנו נאלצים להסתפק במה שקיבלנו מהביטוח הלאומי, בתקווה לשוב כמה שיותר מהר לבמות. המיזם של 'קאמרי עד הבית' נחמד, אבל ברור שאין תחליף לקהל ולבמות". 

אגב, אם רצונכם לצפות בהצגות הקאמרי אף בימי בצורת אלה של תרבות, תמצאו מבחר מהן בערוץ היוטיוב של התיאטרון, כולל הצגות דוגמת "סיפור משפחתי", "המלט", "היה או לא היה", "תמונות מחיי נישואין", "איסמעיליה", "קרום" ועוד. 

רמי ברוך (צילום: תומר פוקס)
רמי ברוך (צילום: תומר פוקס)