זעם בארה"ב: מותו של ג'ורג פלויד, אזרח אפרו אמריקאי שנחנק למוות בעת שהיה שרוע על הקרקע, כששוטר כורע ברך על צווארו במשך דקות ארוכות, עורר הפגנות ועימותים אלימים ברחבי המעצמה, שנמשכות גם היום (חמישי), זה היום השני ברציפות. בעיר מיניאפוליס התעמתו מאות בני אדם עם כוחות המשטרה במחאה על התקרית. 

במהלך תיעוד המקרה, בסרטון שפורסם באופן נרחב בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, נראה פלויד בן ה-46 כשהוא שרוע כאמור על הכביש כששוטר מונע ממנו לזוז תוך חסימת נתיב האוויר שלו. העצור מתריע מספר פעמים ואומר "אני לא יכול לנשום". הסרטון הקשה הצית את זעמם של האזרחים, שהחליטו לצאת לרחובות בהמוניהם.

בתיעוד המהומות בחלקים שונים במדינה, נראים חלק מהמפגינים כשהם מסבים נזק לרכוש באזור ובוזזים חנויות. עימותים נוספים נרשמו גם בעיר לוס אנג'לס, שם תועדו המוחים כשהם מפילים ניידת משטרה. על השלטים שנושאים המפגינים נראים כיתובים ביקורתיים וקשים כמו כלפי המשטרה כמו "אין צדק ואין שלום" . אחרים ציטטו את מילותיו האחרונות של פלויד, כשציין בפני השוטר שהוא נחנק. 

הפגנות נגד אלימות שוטרים בארה''ב (צילום: REUTERS/Eric Miller)
הפגנות נגד אלימות שוטרים בארה''ב (צילום: REUTERS/Eric Miller)

שוטרים שהגיעו למוקד ההפגנות התמקמו על גגות סמוכים. כמו כן, נעשה שימוש במסוקים משטרתיים על מנת לטפל באירועים האלימים, זאת בנוסף לשימוש בגז מדמיע כלפי מפגינים ואמצעים שונים לפיזור הפגנות.

הנשיא טראמפ התייחס לראשונה לתקרית במסיבת עיתונאים שהעניק במדינת פלורידה, וכינה את הטרגדיה "אירוע עצוב מאד". בנוסף, אמר הנשיא כי סגנו, מייק פנס, צפוי לקבל במהלך היום סקירה מלאה על המקרה. טראמפ נמנע להתייחס לסוגיה המשמעותית ביותר שעולה מן המקרה, האם יש לנקוט בהליכים משפטיים נגד השוטרים המעורבים במקרה, שפוטרו בעקבותיו. לשאלה זו השיב טראמפ בקצרה ובמעורפל שיבחן את הסוגיה האמורה בהמשך. 

כמו כן, בפוסט שפרסם מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו, אמר כי הוא דוחק בבולשת האמריקאית להאיץ את חקירת המקרה, והוסיף כי "כל העבודה תעשה על ידי רשויות אכיפת החוק המקומיות. ליבי יוצא למשפחתו של ג'ורג וחבריו. הצדק יצא לאור".

ארגון השוטרים במיניאפוליס הגיב למחאה וטען כי "אסור לנקוט במהלכים נמהרים. עלינו לבחון את כל האלמנטים בסרטון ולחכות לדוח הרפואי המדעי, והנתיחה שלאחר המוות", נמסר מהארגון, במטרה להרגיע את הרוחות ואת ההפגנות. 

הפגנות נגד אלימות שוטרים בארה''ב (צילום:  FREDERIC J. BROWN  Getty Images,REUTERS/Nicholas Pfosi)
הפגנות נגד אלימות שוטרים בארה''ב (צילום: FREDERIC J. BROWN Getty Images,REUTERS/Nicholas Pfosi)