המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות, חוקרת את נסיבות הירי שבוצע הבוקר (שבת) בעיר העתיקה בירושלים, על ידי שני לוחמי משמר הגבול (מג"ב) ואשר גרם למותו של צעיר בשנות ה–30 תושב מזרח ירושלים.

חוקרי המח"ש אספו עדויות וממצאים מהזירה, וכן עשו שימוש במצלמות האבטחה הפרוסים באזור העיר העתיקה בירושלים במטרה להתחקות אחר נסיבות האירוע הקשה.

נציין, כי תחילתו של האירוע סמוך לשעה 6:15, כששני שוטרים כחולי מדים המוצבים בסמוך לשער האריות, הבחינו בצעיר שהחזיק בחפץ חשוד שנראה להם כאקדח. השוטרים קראו לצעיר לעצור, ומשזה לא נענה לקריאתם, פתחו אחריו במרדף, תוך שהם מדווחים בקשר המשטרתי "מחבל מחבל" כמי שמזעיקים סיוע ותגבור.

שני לוחמי מג"ב שהיו באזור העיר העתיקה, ואשר נחשפו לקריאת הסיוע של השוטרים, זיהו את החשוד שהיה במנוסה וקראו לו לעצור, ומשזה המשיך במנוסתו פתחו לעברו לוחמי מג"ב בירי וגרמו למותו במקום.

נבהיר, כי בתום סריקות נרחבות וחיפושים קדחתניים לאורך מסלול המרדף אחר הצעיר, לא נמצא נשק, כמו גם מבדיקה במצלמות האבטחה לא עולה אינדיקציה לפיה החשוד נשא לכאורה נשק בידיו, ולכן לא ברור עדיין מה גרם לו להימלט מהשוטרים ולפתוח במנוסה.

אל זירת האירוע הגיעו מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד שקיים הערכת מצב, כמו גם חוקרי המח"ש שכאמור פתחו בחקירה לרבות איסוף ממצאים מהזירה. במקביל הובאו לחקירה במשרדי המח"ש שני לוחמי מג"ב שהיו מעורבים בירי ובהמשך ככל הנראה יגיעו למסור עדות גם שני השוטרים שהעלו בקשר את החשד כי מדובר במחבל שנמלט על נפשו.