לפי נתוני משרד הבריאות שהתעדכנו היום (שבת), ביממה האחרונה נערכו 1,811 בדיקות קורונה בהם אובחנו 113 בני אדם כחיוביים לנגיף. בכך עלה מניין הנדבקים בסך הכל ל-17,008 מתוכם 1,961 מוגדרים כחולים פעילים. מספר המתים נותר 284, כאשר 14,776 בני אדם החלימו מהנגיף.

למרות התדרוך המיוחד של משרד הבריאות והזינוק בתחלואה בנגיף הקורונה, במהלך היום תועדו המונים מבלים במסיבות וברים בתל אביב, ונראה כי רובם לא הקפידו על ההנחיות.

פקחים של עיריית תל אביב חילקו מיום שישי בערב כ-20 דו"חות בסך של 5,000 שקל למסעדות ובתי קפה על הפרה של כללי התו הסגול. "הנחיתי את גורמי האכיפה העירוניים לפעול ללא פשרות ליישום הנחיות הבריאות. כפי שהיינו נחושים בעמדתנו שיש  לפתוח את העסקים בעיר לפעילות ך נפעל בנחישות למען שמירה על בריאות הציבור", ציין ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, והוסיף: "לבעלי עסקי המזון אני חוזר ומבהיר כפי שאמתי בעבר: האחריות לשמירה על בריאות הלקוחות היא שלכם ולא נאפשר את ההפקרות כפי שזו תועדה בחלק מבתי העסק".

צעירים רוקדים במסיבה בזמן הקורונה

התפרצות קורונה בגימנסיה העברית בירושלים 

מספר החולים עלה ל-97, מהם 82 תלמידים ו-15 אנשי צוות. מנהל הגימנסיה, דני ליבוביץ', אמר אתמול בשיחה לדב גיל-הר בכאן 11: "המצב שקורה עכשיו הוא אחד התרחישים שחששנו ממנו. במציאות של בתי ספר אין אפשרות ריאלית לשמור על מרחק של שני מטרים ובתנאים האלה ניסינו לעשות כמיטב יכולתנו״. עוד הוסיף ליבוביץ׳ כי נעשה על ידי צוות בית הספר כל מאמץ אפשרי לעמוד בהנחיות.

בית הספר היסודי פולה בן גוריון בעיר הודיע שלא יקיים לימודים ביומיים הקרובים לפחות, עקב חשש שחלק מהתלמידים נדבקו מאחיהם ואחיותיהם שלומדים בתיכון הגימנסיה העברית.

דגימות קורונה לתלמידי ומורי גימנסיה רחביה (צילום: לאומית שירותי בריאות)
דגימות קורונה לתלמידי ומורי גימנסיה רחביה (צילום: לאומית שירותי בריאות)

בתוך כך, במד"א הודיעו על פתיחה מחודשת של ארבעה מתחמי "היבדק וסע" קבועים בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע. המתחם הראשון נפתח הבוקר סמוך לאצטדיון טדי, במקום הוקמו חמש עמדות בדיקה, והוא יפעל מהשעה 09:00 ועד 17:00.

עוד נמסר ממד"א כי נכון לשעה 11:50 נבדקו 320 בני אדם לקורונה במתחם. עוד נמסר כי במקום יוכלו להיבדק רק מי שהוזמן על ידי קופות החולים ויצטייד בתעודה מזהה. משרד הבריאות מדגישים כי יש להתקשר למוקדי קופות החולים במהלך החג ולקבל הפניה לבדיקה מראש, ולא להגיע ללא הפניה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר: "כארגון ההצלה הלאומי, וכמי שעומד בחזית המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מד"א ערוך ומוכן להתגייס לכל משימה לבקשת משרד הבריאות וקופות החולים וזאת כפי שעשה תמיד. עשינו זאת בהצלחה וביעילות מיריבת מתחילת התפרצות נגיף הקורונה בישראל לפני כ-3 חודשים וכך יהיה גם הפעם".