רצף מזעזע של שני מקרי טביעת פעוטות: הרופאים בבית החולים הלל יפה בחדרה נאלצו לקבוע לפני זמן קצר את מותו של הפעוט בן השנתיים שטבע בבריכה בבית פרטי בעיר.

חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום טיפלו הערב (שבת) בשני מקרים של טביעת פעוטות. פעוט כבן שנתיים טבע בבריכה פרטית בחצר בית בחדרה ופונה לבית החולים במצב קריטי. חובשים ופראמדיקים של מד״א שהגיעו לזירת המקרה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים תוך ביצוע פעולות החייאה, אולם כאמור הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

זמן קצר לאחר מכן, דווח כי פעוטה כבת שנה נמצאת במצב קשה לאחר שטבעה בבריכה פרטית בבית באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד״א שהוזעקו למקום העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ופינו אותה לבית החולים אסותא בעיר, כשהיא מורדמת ומונשמת.

פראמדיק מד"א מתן כהן סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לבריכה. הפעוטה שכבה בסמוך כשהיא מחוסרת הכרה וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל טיפול תרופתי והנשמה ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קריטי״.

בטרם לבטיחות ילדים (צילום: צילום מסך)
בטרם לבטיחות ילדים (צילום: צילום מסך)

תוך כחמש שנים: למעלה ממאה פעוטות טבעו למוות בישראל
לפני נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2015-2020) טבעו למוות 107 ילדים. עד כה, בשנת 2020 טבעו למוות 3 ילדים (כולל המקרה הנוכחי). בשנה החולפת (2019) טבעו למוות 18 ילדים.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו מהיפגעות ילדים. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבות מים קובעים בכל רגע מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בריכות ביתיות יש לגדר ולקבע שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".