עשרות אלפי אזרחים ברחובות: שלושה שוטרים ואזרח נפצעו קשה הבוקר (ראשון) לאחר שרכב התנגש בניידת משטרה במהלך ההפגנות בדנוור בירת קולורדו בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד, אזרח שחור שנחנק למוות ע"י שוטר לפני חמישה ימים. פעולות המחאה החמירו ביממה האחרונה והוסיפו להתפשט לערים נוספות. כלי התקשורת במדינה דיווחו על ריבוי עימותים אלימים וקשים בין כוחות הביטחון למפגינים, כמו גם בין המפגינים לתושבי הערים, הקוראים למחאות שקטות יותר.

בצעד חריג, הורתה ראשת עיריית שיקגו, לורי לייטפוט, על עוצר לילי שיחל היום מהשעה 21:00 ועד 6:00, ויימשך עד להודעה חדשה. את החלטתה הסבירה לייטפוט בכך שההפגנות בעיר יצאו מכלל שליטה, וכי מתוקף תפקידה, אינה מוכנה לאפשר למצב להוסיף להידרדר. "צעדתי והשתתפתי במספר מחאות בחיי בעצמי" אמרה לייטפוט אך הוסיפה: "זוהי לא הדרך להפגין ולהביע את זכויותינו האזרחיות. שיקגו ידועה במחאות השקטות שלה, שעיצבו את פני האומה, דור אחר דור. לא ניתן לפושעים הללו לנהל את העיר".

 גם בשכונת בוורלי הילס שבלוס אנג'לס הורו על עוצר בעקבות מספר אירועי ונדליזם חריגים, הכוללים הסבת נזק משמעותית לרכוש ולמבנים בשכונה, תוך ביזה של חלק מבתי העסק במקום. מהעירייה נמסר כי שעה שמרבית המוחים התנהלו בצורה שקטה ומכובדת, מספר אירועים אלימים וקיצוניים מחייבים פעולות אכיפה תקיפות יותר, זאת על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי השכונה.

הפגנות נגד אלימות משטרתית במיניאפוליס  (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)
הפגנות נגד אלימות משטרתית במיניאפוליס (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)

מפגינים נגד אלימות שוטרים בברוקלין  (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
מפגינים נגד אלימות שוטרים בברוקלין (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

בתוך כך, מדינות נוספות בתחומי המעצמה החליטו על הרחבת פריסת כוחות הביטחון בשטחיהן, ואף החלו בגיוס המשמר האזרחי כדי להשיב את הסדר על כנו. סרטונים ותמונות שפורסמו בכלי התקשורת הראו שימוש בכוח רב, הכולל שימוש בנגמ"שים ובאמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, מושלי מדינות טקסס וקולרדו הורו הבוקר למשמר האזרחי להשתתף באכיפה. מדינות אלו מצטרפות לאוהיו, יוטה, ויסקונסין, ג'ורג'יה, מינסוטה, קנטקי וכן מחוז קולומביה.

כמו כן, בעיר הבירה וושינגטון התאספו מפגינים רבים שהתגודדו מול הבית הלבן. גם אז הוזעק כוח של משמר האזרחי על מנת לסייע בשמירה על הסדר. בנוסף, בצעד חריג הודיע הפנטגון כי הורה על הגברת הכוננות של היחידות הצבאיות, וכן על נכונות להפעילן בשעת הצורך, במקרה של הסלמה נוספת. 

מפגינים נגד אלימות שוטרים בוושינגטון  (צילום: REUTERS/Eric Thayer)
מפגינים נגד אלימות שוטרים בוושינגטון (צילום: REUTERS/Eric Thayer)

שוטרים בהפגנות בארה''ב  (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)
שוטרים בהפגנות בארה''ב (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)

מהומות בארה''ב במחאה נגד אלימות שוטרים  (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
מהומות בארה''ב במחאה נגד אלימות שוטרים (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

ג'ייקוב פריי, ראש עיריית מיניאפוליס, העיר בה התרחש האירוע הטרגי שהחל את רצף האירועים הכאוטים, התייחס למחאה ואמר כי הפריסה הנרחבת של כוחות המשטרה, לרבות שימוש במשמר האזרחי, הן פעולות הכרחיות בשל אי הסדר הפושט ברחבי המדינה. "אנחנו תחת מתקפה. יש להחזיר את הסדר, ואנו משתמשים בטוב ובצדק כדי להוביל לסיום האירועים הללו", אמר המושל. 

גם הנשיא, דונלד טראמפ, התייחס לאירועים במהלך מסיבת עיתונאים, במהלכה אמר כי הוא מתנגד לאלימות הגואה. עם זאת, ציין: "אנו עומדים לצד משפחתו של המנוח ותומכים בדרכם של המפגינים השלווים, כמו גם של כל אזרח שומר חוק המעוניין בביטחון ובטיחות. אני תומך בזכותם של המפגינים למחאה שקטה, אך מה שאנחנו רואים ברחובות לא קשור כלל וכלל לצדק או שלום".