שוב חסימות כבישים בשעות השיא: מחאת הנכים התחדשה הבוקר (ראשון) כשמפגינים חסמו את העלייה בנתיבי איילון במחלף שפיים לכיוון דרום והבעירו צמיגים. ממארגני המחאה נמסר כי "ברגע זה נחסמה הכניסה לאיילון מכביש 2. מובערים צמיגים והכביש חסום לחלוטין. זו עליית מדרגה, נמשיך לעלות עוד מדרגות. אנחנו מזהירים כל הזמן וכך יהיה כבר בימים הקרובים".

למרות הדברים, שוטרים שהגיעו למקום הצליחו לפתוח נתיב אחד לתנועה ומכווינים את התנועה במקום. לנהגים המתכוונים להגיע למקום מומלץ לנסוע בדרכים חלופיות. בעקבות חסימת הכביש, נוצרו עומיסי תנועה גם בכסבישים הסמוכים, כמו כביש 4 וכביש 531.

מחאת ארגוני הנכים (צילום: לביא נאור, דובר מחאת ארגוני הנכים)
מחאת ארגוני הנכים (צילום: לביא נאור, דובר מחאת ארגוני הנכים)

מחאת הנכים חזרה לרחובות לפני כשבועיים, כשלטענת המפגינים, אף שהממשלה עצמה העבירה חוק בחודש פברואר 2018, היא לא הצליחה עד עכשיו לגבש מתווה לעוד שתי פעימות להעלאת קצבת הנכות, שעדיין רחוקה מאוד משכר המינימום בישראל. בחמשת החודשים האחרונים המתין ציבור הנכים לבשורה כלשהי בנוגע ליישום החוק, אולם זו לא ניתנה עד עכשיו.

המוחים קראו לשר האוצר החדש, ישראל כ"ץ ולשר הרווחה החדש, איציק שמולי, להוציא לפועל החלטת ממשלה שהתקבלה כבר לפני יותר משנתיים. "על שמולי ליישם אסטרטגיית יציאה מהמשבר גם של משרדו, ולוודא שכל עמותות הרווחה, המבצעות עבור המשרד פעולות ושירותים, ימשיכו לתפקד גם אחרי המשבר. כל דבר אחר, או שיהוי בשתי הפעולות האלה, יובילו אותנו לאסון חברתי", אמר אז מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל נתי ביאליסטוק כהן, מראשי המחאה.