פרסום ראשון: מפקדים בכירים במערך המילואים הקרבי של צה"ל פנו היום (ראשון) במכתב מיוחד לאלוף במילואים יצחק בריק, מי שכיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים, בו ביקשו "לצרף את קולם לזעקתו בכל הקשור לכשירות מערך המילואים והמשמעות החמורה של החלטות שמתקבלות לאחרונה".

"אנו מבקשים לחזק אותך במאבקך להתריע על תרבות ארגונית קלוקלת, על חשיבה לטווח קצר וביטול החלטות של מפקדים בכירים, רגע לאחר שהתחלפו", נכתב בפתח המכתב. "זגזגנות יקרה להחריד ובלתי מתקבלת על הדעת, שאין לה מקום במערכת, שמטרתה להיות חומת המגן וזרוע המחץ של מדינת ישראל".

"לאחרונה", ציינו המפקדים, "מוזכרת בשולי מאמרים בתקשורת, כחלק מתר"ש 'תנופה', סגירת חטיבת טנקים (זאת ללא התייחסות לצמצום בסד"כ הרק"מ של מספר חטיבות נוספות). האמת הלא מפורסמת היא: סוגרים חטיבת טנקים לאחר שסיימה הסבה ארוכה של שלוש שנים לטנקי מרכבה סימן 4, בהתאם לפקודת הרמטכ"ל מ-2016. חטיבה מובילה, מצטיינת, מהחזקות והמנוסות בלחימה בשנים האחרונות, שהושקעו בה משאבים ניכרים, ריכוז מאמץ זרועי וחיילי לטיוב כוח האדם, להכשרות ואימונים, ריכוז משאבים להכשרת ימ"ח ועוד".

לדבריהם, "תהליך קבלת ההחלטה התבצע ללא עבודת מטה סדורה ובחינת כלל החלופות, מבלי להסתכל על האנשים ועל מה שנעשה ביחידה בשנים האחרונות (כך על פי מפקדים בכירים מאוד בזרוע). יש כאן שיקוף עכור של תרבות ארגונית בה החלטות שהתקבלו נזרקות לפח, כדי לפנות מקום להחלטות חדשות וחפוזות, שבתורן גם לא יבוצעו, והכל במחירים שיתגלו כדרכם של אלו - במלחמה הבאה".

למכתב המלא: 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "החלטת צמצום סד״כ הטנקים בתר״ש ״תנופה״ ככלל וסגירת חטיבה 847 בפרט, הינה החלטה עניינית שנובעת משיקולים רחבים ביניהם מענה מבצעי לשדה הקרב המשתנה וכן צמצום בפלטפורמות מתיישנות שעלות אחזקתם גבוהה. כל זאת לצורך התייעלות פנימית ורכש אמצעי לחימה מתקדמים. ההחלטה התקבלה כחלק מהחלטות התר״ש, לאחר עבודת מטה סדורה. אנשי המילואים נפגשו עם מפקד זרוע היבשה ומפקד פיקוד המרכז ודנו בנושא. צה״ל מוקיר את מפקדי ולוחמי המילואים של החטיבה. הניסיון המבצעי של מפקדי החטיבה ימוצה באופן מיטבי בתפקידים נוספים במערך המילואים".