משבר הקורונה מעודד את התושבים בישראל להפסיק לעשן, כך עולה ממחקר חדש של האגודה למלחמה בסרטן שפורסם היום (ראשון) לציון "היום העולמי ללא טבק". מהמחקר עולה כי יותר ממחצית (51%) מהישראלים בגילאי 18-24 שקלו להפסיק לעשן במהלך משבר הנגיף.
בנוסף, כמעט מחצית (49.2%) מאוכלוסיית המעשנים הכוללת מסרו כי הפחיתו בכמות העישון. 

עם זאת, המחקר מצא כי כמעט שליש (31%) מהערבים הישראלים מסרו שמישהו במשפחתם החל לעשן במהלך משבר הקורונה. לצורך השוואה, רק 8% מהנשאלים היהודים דיווחו שמישהו התחיל לעשן.

היכן אנשים עישנו במהלך המשבר?

מהסקר נמצא כי 22.1% מהיהודים ו- 38.3% מהערבים עישנו בתוך בתיהם, ואילו 61% מהמעשנים באופן כללי אמרו שהם בחרו לא לעשן בבית, אלא במקום זאת במרפסות, בחצרות בתיהם או במכוניות.

"היום העולמי ללא טבק" נועד להדגיש את הסיכונים הקשורים לעישון טבק וניקוטין באופן כללי. על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, כ-80,000 איש בישראל מתו ממחלות הקשורות לעישון כמו סרטן ריאות, סרטן גרון, מחלת ריאות כרונית, התקפי לב או שבץ מוחי בעשור האחרון.

השנה, ארגון הבריאות העולמי מנצל את היום בכדי להתמקד בהגנה על בני נוער מפני שיווק ומניפולציות של ענף הסיגריות. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי השימוש בטבק מהווה 25% ממקרי המוות מסרטן ברחבי העולם.

דנה פרוסט, מומחית לקידום הבריאות של האגודה למלחמה בסרטן, אמרה "אסור להאמין לשקרים של חברות טבק, שמתיימרות לשווק חופש בחירה. ללא קשר למיליוני האנשים שמשלמים בבריאותם וחיים כל שנה".

סגנית יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו, הוסיפה: "יש להגן על הציבור הישראלי מפני האינטרסים הכלכליים של ענף הטבק ולשמור על בריאות הציבור".