מנתיחת גופתו של איאד חאלאק, הצעיר בעל הצרכים המיוחדים שנורה בשבת בבוקר למוות באחת הסימטאות של העיר העתיקה על ידי לוחם מג"ב לאחר שנחשד כמחבל, עולה כי מותו נגרם מירי שבוצע לעבר מרכז גופו. בניתוח הפתולוגי נכח גם רופא פרטי תושב השטחים, אשר נשכר על ידי הוריו של חאלאק.

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממשיכים את חקירת נסיבות האירוע, וכבר עכשיו ברור כי מדובר באירוע מורכב למדי, כאשר עוד קודם הירי התנהלה זירה לא פשוטה עם חשד למחבל חמוש כפי שזוהה על ידי שוטרים.

במח"ש בוחנים עתה את סוגיית הירי, מספר הכדורים שנורו, וההתנהלות בזמן ההתרחשות כשמדובר בזירה עם אדרנלין גבוה מאד. גם העובדה שקיימת מחלוקת בגרסאות השוטרים נבחנת, אם כי בשלב הזה נראה שעניינו של השוטר הבכיר יותר ייסגר מאחר והוא לא היה מעורב בירי, ואילו לוחם המג"ב הצעיר יזומן לחקירה נוספת על מנת להשלים את איסוף הממצאים והראיות בפרשה.

במח"ש ממתינים לממצאים נוספים כדי לבחון האם הייתה הצדקה לביצוע הירי, וכן האם הירי בוצע בהתאם לנהלים. על פי הערכה ראשונית עולה כי הירי בוצע על פי הנהלים לאחר ביצוע נוהל מעצר חשוד, אלא שבמקרה זה לרוע המזל הקורבן היה בעל צרכים מיוחדים ולא ידע להגיב לאירוע בהתאם למצופה מהאדם הסביר, ובכך בעצם מצא את מותו.

חייר חאלאק אביו של איאד, מתכנן להגיש תביעה כנגד הלוחמים שרדפו אחרי בנו וירו בו למוות: "אני כבר עייף ולא מסוגל יותר. רופא מטעמינו היה בנתיחה אבל הוא חתום על התחייבות שלא ימסור פרטים. שואלים אם אני כועס? נו מה?! אם היה לך חתול שנה אחת והרגו לך אותו אתה כועס? אז עניתי לך על השאלה. אנחנו חוזרים למשטרה ואחר כך לסוכת האבלים. מקווה שזה הערבי האחרון שנהרג מאש שוטרים".