"קשישים שוב מסתגרים בבתים וחוששים לצאת", מתריע יו"ר ועד שכונת התקווה וחבר מועצת עיריית תל אביב שלמה מסלאוי, בעקבות הדיווחים על זינוק בהידבקות בנגיף הקורונה בקרב עובדים זרים. "הקשישים לא יצאו במהלך הסגר מהבתים ועכשיו הם שוב נאלצים להישאר בבתים", הוסיף עוד מסלאוי, ממובילי המחאה בדרום תל אביב נגד מסתננים בלתי־חוקיים. להערכתו, בשכונות בדרום תל אביב שוהים יותר מ־50 אלף עובדים זרים, מתוכם קרוב ל־40 אלף מסתננים מאריתריאה ומסודן.

"התרענו שאין מספיק בדיקות ושגם אין אכיפה מספקת. עכשיו אנחנו רואים את התוצאות", ציין מסלאוי, והוסיף: "היו צריכים לעשות הרבה יותר בדיקות, וגם הייתה אכיפה מועטה בשטח". לדבריו, לא רק קשישים חוששים מהתפרצות הקורונה בשכונות בדרום תל אביב. 

גם שפי פז, מובילה נוספת של המאבק, מתריעה על המצב: "אנחנו חוששים מאוד מהידבקות. אין כמעט בניין ללא עובדים זרים ומסתננים", היא הסבירה. לטענתה, פעילים ותושבים הזהירו במהלך משבר הקורונה על מיעוט הבדיקות הנעשות לשוהים הזרים בדרום העיר ועל היעדר אכיפה מספקת.

"מאז שפרצה הקורונה התרענו, התחננו ובכינו. ראינו התקהלויות של מסתננים ואי־אכיפה. צילמנו ותיעדנו, אבל לא התייחסו אלינו ואפילו לעגו לנו. כל התחנונים שלנו לא הועילו, והיו מסתננים שצחקו לי בפנים", היא טענה.

בעקבות החשש מזינוק בתחלואה הוקם אתמול מתחם בדיקות מיוחד ברחוב הגליל, באזור התחנה המרכזית הישנה. מאות שוהים זרים וילדיהם הגיעו להיבדק ונוצרו תורים ארוכים. "בעבר הגיעו להיבדק רק בודדים והפעם הגיעו הרבה יותר", סיפר אחד הממתינים בתור.

מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה: "בכל הנוגע לזרים בעיר, פעלה במהלך החודש האחרון עמדת בדיקות בשכונת נווה שאנן, שם מרוכזת הקהילה הזרה, והיא תמשיך לפעול בשבוע הקרוב. גם פעולות ההסברה השוטפות שמבצעת העירייה בקרב קהילה זו תימשכנה והן כוללות: פרסום כרזות ברחבי השכונה בשפה האנגלית ובשפה הטיגרינית, עלונים שיחולקו ישירות לבתים, העברת מסרים מהעירייה דרך הרשתות החברתיות ומתנדבים, מערכת כריזה שתפעל בשכונה וכן מסרים שיועברו בין קבוצות וואטסאפ. ככל שיהיו הנחיות נוספות ממשרד הבריאות, נפעל בהתאם".