בנק מזרחי טפחות ניסה למנוע את מעברו של הסמנכ"ל אורי יוניסי, המשמש גם כאחראי על תחום המשכנתאות, לתפקיד בכיר יותר בבנק לאומי. כך נודע ל"מעריב". יוניסי סיכם על המעבר ללאומי ב־26 בפברואר, במהלך שהתקבל בהפתעה ובתדהמה במזרחי טפחות.

מנכ"ל הבנק אלדד פרשר תכנן לקדם את יוניסי לתפקיד בכיר יותר ובשלב מאוחר יותר לצרפו להנהלת הבנק. אלא שיוניסי החליט להיעתר דווקא להצעה המחמיאה שקיבל מלאומי. במסגרת זו הוא יצורף להנהלה, יזכה לתנאי העסקה אטרקטיביים ויהיה כפוף לראש החטיבה הבנקאית אילון דחבש.

אלא שבמזרחי טפחות היו מתוסכלים מהמעבר הפתאומי, וביקשו מיוניסי לעזוב את הבנק לאלתר וללא תקופת חפיפה עם מחליפו, כמקובל. במקביל, פנתה ההנהלה לבית הדין לעבודה בטענה שיוניסי הפר את הסכם אי־התחרות שהיה בתוקף לחצי שנה. בית הדין קיבל בשבוע שעבר חלקית את הטענות, וקבע שיוניסי יהיה רשאי לעבור לבנק לאומי אחרי תקופת צינון של ארבעה חודשים, שתפוג בסוף החודש. 

אורי יוניסי (צילום: פרטי)
אורי יוניסי (צילום: פרטי)

עמדת מזרחי טפחות בסוגיה זו מפתיעה למדי. חוק חופש העיסוק מאפשר מעבר לגופים מתחרים כמעט ללא מגבלות. הדבר אינו מקובל רק במערכת הבנקאית (שם אפילו מנהלי בנקים וגם חברי דירקטוריון עוברים מבנק לבנק) אלא במערכת העסקית כולה. נראה כי היחס יוצא הדופן כלפי יוניסי נובע מהתסכול של הבנק על כך שהמנהל הבכיר ביותר בתחום המשכנתאות עוזב לטובת המתחרה ללא סימנים מוקדמים. 

נושא המשכנתאות נחשב לענף התחרותי ביותר במערכת הבנקאית, ולכל הבנקים - ובכללם לאומי - יש עניין רב להגדיל את נתח השוק שלהם בתחום זה.