הסופה שפקדה את מפרץ אילת בחודש מרץ גרמה לנזקים אדירים לתשתיות ולחופים. כעת מתברר שגם לשונית האלמוגים הייחודית, שלחופיה הדרומיים של העיר, נגרם נזק רב.

ב־13 השנים האחרונות עורך המשרד להגנת הסביבה, באמצעות המכון הבין־אוניברסיטאי באילת, סקרי ניטור של מצב השונית. לפי תוצאות ראשוניות מסקרי האביב, גלי קיצון וסחף פגעו בכ־75% מאלמוגי השונית, וחלק לא מבוטל מהנזק גם נגרם מחפצים וממתקני תשתית בחוף ובים, בהם שלטים וקורות עץ, שהתנתקו בסערה ופגעו בשונית. 

בשמורת חוף אלמוג נמדדה בעומק של 5 מטרים ירידה של כ־25% בכיסוי החי של האלמוגים ביחס לאביב הקודם. השפעה דרמטית יותר נמדדה בשונית הנמצאת בעומק של 10 מטרים, שם נמדדה ירידה של כ־75% ביחס לאחוז הכיסוי החי שנמדד בקיץ. בד בבד נצפתה פריחה של אצות בשונית כתוצאה מכניסה של חומרי דשן וחומר אורגני לים עם הסחף שזרם לים, והיא עלולה לעכב את שיקום השונית.

"לנזק לשונית האלמוגים באילת, השונית הצפונית בעולם, יש משמעות גם ברמה הגלובלית", אמרה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל, "המשרד להגנת הסביבה יעשה כל שביכולתו כדי לאפשר לשונית להשתקם ללא הפרעה ויחבור למאמץ העולמי להילחם במשבר האקלים, שהיה בין הגורמים לסערה הקיצונית שפגעה באילת, כדי להוביל להיערכות טובה יותר של כלל הגורמים בישראל".

במשרד מדגישים כי כל פיתוח עתידי לאורך החוף יצטרך להביא בחשבון את הסכנה להיסחפות מבנים ופסולת לים בזמן סערות חריגות, אשר צפויות כנראה לחזור על עצמן בעתיד.