מי היה מאמין שלק יהפוך לאחד מסמלי התקופה? אחרי שהתגברנו על מכשול הסרת הג’ל, ובתקווה להתגבר גם על הקורונה עצמה, היום (1.6) מצוין יום הלקים הבינלאומי, ומה יותר סמלי ממנו מאשר לשלוף ציפורניים.

הקיץ כבר כאן, ומה שאנחנו רוצים יותר מכל דבר אחר הוא להרגיש אותו, כאילו אין נגיף קורונה בעולם. זה הזמן לרענן את הצבעוניות הקיצית והאופטימית. העונה יש המון אפשרויות לבחירה, החל בגוונים של סוכריות צבעוניות ועד למראה “עירום” קלאסי. מאיה לזר, מנהלת ההדרכה של מותג הציפורניים ESSIE, ריכזה את הטרנדים הבולטים והגוונים הנכונים לקיץ 2020:

  • גווני השמש – הצבע הצהוב הולך להיות הגוון הבולט ביותר בעונה הקרובה בשלל אופציות, החל מצהבהב פסטלי בהיר ורך ועד צהוב עז, ואפילו צהוב זוהר וניאוני. לצד הצהוב יככב גם הכתום על כל מנעד גווניו, שביניהם גם האדום-כתמתם, הצבע הסקסי של העונה.
  • גווני האוקיינוס – הקיץ מסמל את פתיחת עונת הרחצה, הבילוי בחופים, ההשתכשכות במים והצפייה בשקיעות. הגוון הכחול בייבי יהיה חזק מאוד העונה כשלצדו יככבו כל גווני הכחול, הטורקיז והירקרקים למיניהם.
  • קצר וטבעי – אחרי שבחורף ראינו מגמה של ציפורניים ארוכות ומחודדות, בקיץ נראה יותר ציפורניים קצרות במבנה טבעי. הצורה הקצרה מתכתבת עם החזרה לטבע ומראה ציפורן “עירומה” שעדיין יכולה ליהנות מצבעים טרנדיים ומראה מלא בסטייל.
  • פריחה טבעית – לצד העיצוב הטבעי שמככב העונה, נראה גוונים ורודים ברמות שקיפות שונות למראה טבעי ו”עירום” לצד גווני הלילך הסגלגלים, שיאפשרו משחק עדין של צבע עם שמירה על מראה טבעי. גם הגוונים הניטרליים האפרפרים והלבנים שמעניקים מראה מלוטש שמתאים לכל סגנון יבלטו העונה.
  • פרנץ' צבעוני – אין כמו המראה הקלאסי של המניקור הצרפתי הטבעי. הקו המעוגל בקצה הציפורן עם הברק השקוף לא מתכוון לעזוב אותנו בקרוב, והעונה נקבל אותו אפילו בגרסה צבעונית. גווני צהוב, כתום ותכלת יחליפו את הקצוות הלבנים תוך שמירה על הצורניות המתעגלת והשקיפות הטבעית והמבריקה בבסיס הציפורן.
  • הדפסי חיות – הדפסים חייתיים של נמר, זברה, נחש וצב יופיעו על הציפורניים בשילובים שונים, על ציפורן אחת בודדת או בהדרגתיות על כמה ציפורניים. 

חמישה שלבים פשוטים לפדיקור ביתי

דוקטור להבית אקרמן מומחית ברפואת עור (צילום: יח''צ)
דוקטור להבית אקרמן מומחית ברפואת עור (צילום: יח''צ)

1. ניקיון וסידור – לפני הכל, הסירי את שאריות הלק הישן בעזרת מסיר לק וצמר גפן. כשהציפורניים נקיות מלכלוך, שייפי אותן בעדינות עם פצירה לקבלת הצורה הרצויה והמועדפת עליך – מרובעת, מעוגלת או מחודדת מעט. בבחירת העיצוב, חשוב להתייחס לצורת הציפורן הטבעית, למבנה האצבעות ולאורך הציפורניים הקיימות.

2. פינוק והזנה – לפני שנמשיך למריחת הצבע, חשוב לשטוף את הידיים היטב במים וסבון משאריות השיוף. בהזדמנות זו, פנקי את כפות ידייך גם בפילינג ריחני שיסיר תאי עור מתים, ישאיר ריח נעים ויתרום לתחושת רעננות נעימה ממש כמו אצל המניקוריסטית.

3. בסיס – כשציפורנייך נקיות ויבשות, מרחי שכבה דקה ואחידה של לק בסיס. אל תוותרי על שכבת הבסיס, היא תתרום לעמידות הלק לאורך זמן ותמנע את הכתמת הציפורניים בפיגמנט של הלק מבלי להצהיב.

4. צבע – בחרי בגוון המועדף עליך ומרחי אותו על הציפורניים בשכבה אחידה. לגוון אינטנסיבי יותר, מרחי שתי שכבות אחידות. למריחה דקה ואחידה, הסירי שאריות לק עודפות מהמברשת, הניחי את המברשת על הציפורן בסמוך לעור ולחצי עליה מעט כלפי הציפורן, כך ששערות המברשת יפרסו על גבי הציפורן כמו מניפה ומשחי את המברשת כלפי מטה. באופן כזה, המריחה תהיה אחידה ודקה במיוחד.

5. טיפ לטופ – המתיני כחצי דקה לייבוש חלקי של שכבת הצבע ומרחי מעל שכבה דקיקה של טופ מייבש. בחרי בטופ בגימור ג’ל, כזה שאינו מצריך ייבוש במנורה אך כן מייצר מראה של גימור מבריק במיוחד, כמו של לק ג’ל, ובעל עמידות לאורך זמן. המתיני כמה דקות לייבוש מלא של הלק והימנעי מלגעת בדברים על מנת לא להרוס את העבודה היפה שעשית.

ד”ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור, מבקשת להדגיש: “הציפורניים עטופות מלמטה והצדדים בעור ששומר על הציפורן, וקריטי למניעת חדירת מזהמים כמו פטריות וחיידקים. ולכן הסרת העור ‘העודף’ צריכה להתבצע בעדינות ובמינימום הנדרש. ייתכן מאוד והתקופה הארוכה של הקורונה גרמה לציפורניים שלכן להיראות יותר מוזנחות ואולי אפילו עם כתמים חדשים. הרבה פעמים אנחנו רואים שינוי בגוון הציפורן או באחידות הציפורן וזה מדאיג אבל לפעמים השינוי הזה לא בהכרח נובע ממחלה או בעיה של ממש אלא פשוט מיובש. כמו עור הידיים כך גם הציפורן סובלת מיובש ולעתים עיסוי פשוט עם קרם לחות ישפר זאת. עיסוי של הציפורן והחדרת לחות ישמרו עליהן גם מהתפצלות ושבירות. במידת הצורך ניתן להשתמש גם במחזק ציפורניים”.