לפני כשנה וחצי הקמתי חברה שמעניקה שירות למעסיקים. אנחנו מספקים מערך יועצים המומחים בדיני עבודה וחשבי שכר, ובתקופה האחרונה אפילו הקמנו מוקד מיוחד לבעלי עסקים בכדי לתת מענה לשאלות קשות סביב פיטורין, חל”ת וכדומה. איך אוכל להפוך את העסק למצליח יותר? 
“המוצר שאתה מנסה לקדם הוא מוצר טכני בעיקרו, הוא דורש הסבר ועבודה שיווקית מתוחכמת. הרבה בעלי עסקים מגיעים מראש עם התנגדות לשירות מעין זה ואומרים: ‘אם אני אצטרך, אז אקבל ייעוץ בבוא העת’. אנשים לא ממהרים לפתוח את הכיס ולשלם. חשוב לעורר אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלך צורך במוצר. לתפיסתי, בתור התחלה אתה חייב שיתופי פעולה עם גופים חזקים, וכך כל בעל עסק יבין למה הוא צריך אותך. דווקא בתקופה הזו הערך שאתה מביא הוא עצום.

"מעבר לזה, כדאי להשקיע בנראות ברשתות החברתיות, ולהכין פוסטים חינמיים ובעלי ערך ללקוחות הפוטנציאליים שלך. לדוגמה: איך העסק שלך מנע מעסקים אחרים לשלם מחיר גבוה, להכין מדריכים חינמיים בסגנון ‘עשרה כללים של איך אתה חוסך מעצמך תביעות עתידיות’ וכדומה. כך אפשר להגדיל את שיתופי הפעולה וליצור צורך ממשי בעסק ובמוצר שאתה מפרסם”. 

התאלמנתי לפני כשמונה חודשים לאחר 60 שנות נישואים. אהבתי את בעלי ז”ל מאוד, בנינו את עצמנו מאפס, הקמנו בית, וגידלנו חמישה ילדים לתפארת. כיום עומדת ברשותי דירה בעלות מיליון וחצי שקלים, והחלטתי להעביר אותה לבת הזקונים שלנו. היא גרושה, אין לה משכורת קבועה, ואני רוצה לתת לה ביטחון. איך אוכל לבצע את זה נכון?
“חשוב מאוד שתפני לעורך דין שמטפל בנושאים אלה, ויצליח לסייע לך להכין את הקרקע. חשוב לי לציין שהחלטה כזו עלולה לפתוח קן צרעות בקרב ילדייך. בנוסף, כדי למנוע סכסוכים עתידיים, הייתי מציין שלאחר מותה של הבת, לא עלינו, הסכום של הנכס יתחלק בין כל הנכדים שווה בשווה. חשוב לציין שכל עוד את בחיים הבית נשאר רשום על שמך. תוכלי לציין בצוואה שהבית אחרי מותך יוחזק בנאמנות, דבר שיאפשר לה להמשיך לגור בו, ואז לאחר מותה הבית יימכר והסכום יתחלק בין יורשיה והיורשים של אחיה שווה בשווה. באמצעות הפתרון הזה תאפשרי לה להמשיך לגור בו מבלי לשלול מיתר האחים את הזכות על הדירה”.

אני אם לילד בן 28 שגורם לי לדאגה רבה. הוא לא מצליח להתמיד בעבודות ובפרויקטים שהוא לוקח על עצמו. הוא מגיע למקומות עבודה, מתחיל בשיא, מתקדם מאוד מהר, אבל אז גם ממהרים לפטר אותו מכל מיני סיבות. הוא סובל מבעיות קשב וריכוז, מה שגורם לו לאבד סבלנות ולהתעייף. הפיטורים גורמים לו עצב גדול וייאוש. כיצד לדעתך ניתן לסייע לו? 
“נשמע שלבן שלך יש מעט ניתוק וקשה לו לנהל את עצמו, הוא רואה את הבורות ולמרות זאת נופל בהם שוב ושוב. לתפיסתי, הבן שלך חייב לבצע עבודה עם עצמו כדי להוציא את עצמו מהמצב שבו הוא נמצא. בנך לא מצליח לתרגם את מה שהוא מרגיש וחושב בתוך סיטואציות מסוימות. אין לי צל של ספק שאותה הבעיה משפיעה לו גם על החיים הזוגיים, ומבחינתי זה אותו הדבר. ברגע שהוא ילמד לנהל את עצמו בתוך מערכת, ילמד איך לתקשר נכון ולהציג את הרצונות והציפיות שלו תוך כדי הסתכלות פנימית, זה יקל עליו בכל התחומים. אני ממליץ שיפנה למאמן אישי שיצליח לסייע לו להתמודד עם המצוקה שבה הוא נמצא”.

אני בת 29 ומתגוררת עדיין בבית ההורים. לאחר שחסכתי כמה שנים הגעתי למצב שבו יש לי כ־200 אלף שקלים בצד, ואני מעוניינת להשקיע אותם בצורה נכונה. המטרה שלי היא להגיע למצב שבעוד כמה שנים אוכל לרכוש בית משלי מבלי לשלם משכנתה. מהי הדרך הטובה ביותר להשקיע את הכסף לשנים הקרובות? 
“בתור התחלה לכי לפגוש כמה יועצי השקעות, ותשווי בין ההצעות. אם אני הייתי נמצא במצב שלך הייתי בוחר להשקיע את הכסף באפשרויות נזילות יותר, ולצורך העניין מעדיף תיקי השקעות על פני נדל”ן בחו”ל. אפשרות נוספת שיכולה להתאים לך היא לפנות להלוואות חברתיות, המתבצעות בין שני אנשים זרים לחלוטין. השיטה מאוד פשוטה, ותפסה תאוצה בתקופה האחרונה: מתחברים לגוף פיננסי, אתר שמחליף את הבנק, שתפקידו הוא לשדך לכם השקעות או הלוואות, ומשם הדרך להשקעה כדאית עבורך קצרה במיוחד ותוכלי ליהנות מהריביות שהכסף שלך מייצר”. 

מתוך תוכניתו של אלון גל, כל יום שישי ב־8:00 ב־103FM