המהומות בארצות הברית: גבר נהרג היום (שני) מירי שוטרים במהלך עימותים בלואיסוויל שבקנטקי, כך דווח ברשת CBS. לדברי קצינים במשטרה, הירי בוצע בתגובה לאש שנפתחה לעברם. 

אתמול אמר קווינסי מייסון פלויד, אחד מבניו של ג'ורג פלויד שנחנק למוות על ידי שוטר והצית את גל המחאות העצום ברחבי ארה"ב, כי המחאות האלימות "לא יפתרו שום דבר". פלויד הבן הגיע ביחד עם אחותו קוני מייסון להפגנה שהתקיימה אתמול בסמוך לבניין העירוני ומפקדת המשטרה בבריאן, טקסס, שם הוא מתגורר, ואמר את הדברים לרשת הטלוויזיה KBTX-TV.

"אני ממש מתרגש מכל זה. כולם יוצאים ומראים לו אהבה. אני אוהב את זה. זה באמת נוגע לליבי," אמר פלויד לכתב רשת הטלוויזיה.

פלויד ואחיו עברו לבריאן מיוסטון עם אמם לפני למעלה מ- 15 שנה. פלויד הבן ראה את אביו בפעם האחרונה כשהיה בן 5. על מותו של אביו נודע לו לאחר שהידיעה החלה להתפשט ברשתות הטלוויזיה ברחבי ארה"ב.

"לא זיהיתי מי זה עד שאמא התקשרה ואמרה לי. היא אמרה 'אתה יודע מי היה הבחור הזה?' אמרתי לא. היא אמרה, 'זה אבא שלך.' בכיתי בדמעות. עבר זמן רב מאז שראיתי אותו", אמר פלויד.

מהומות בארה''ב במחאה נגד אלימות שוטרים  (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
מהומות בארה''ב במחאה נגד אלימות שוטרים (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

פלויד הבן אמר שלמרות שהוא מעריך את המפגינים הנחושים, "לקרוע דברים לא יפתור שום דבר. אבא שלי נח בשלווה עכשיו ואנחנו צריכים להיות אלה שמתמודדים עם כל הלחץ הזה. יהיה קשה להתגבר על זה יום יום", אמר.

אחותו קוני הוסיפה: "אני אוהבת את זה. התמיכה שומרת על הרוח שלנו. זה נחמד".

תיעוד חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. צילום: רשתות חברתיות

פלויד סיפר שאנשים בבריאן הופתעו לשמוע על הקשר המקומי לסיפור הבינלאומי ואמר שאנשים מסוימים הטילו ספק בהתחלה: "הם כל הזמן שאלו 'האם יש לך הוכחה?' ואני אמרתי כן, תסתכלו על הפרצוף שלי ואז על הפנים שלו. אתם יכולים להגיד שהוא אבא שלי".

השניים מתכוונים להגיע ליוסטון ביום שני לצורך סידורי הלווייתו של אביהם,שייקבר באזור.