ישיבות הסיעות השונות נערכו היום (שני) במשכן הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד כי "לא נאפשר פריצה של המשטרה לתוך בתים ללא צו"​. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הבהיר: "לא תהיה פגיעה בזכות להפגין ובפעילות בתי המשפט".

"יש עלייה בימים האחרונים בתחלואה, וזה קשור באופן מובהק לרפיון בכללים", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "אין אפס, הנגיף לא טס לבד באוויר, הוא מועבר מאדם לאדם. ככל המרחק קטן, הנגיף מתפשט. לכן, אנחנו נעשה שני דברים, הן בממשלה והן בכנסת, וזה קודם כל להדק את המשמעת מצד אחד, ומצד שני לפתוח את הכלכלה. השרים כאן, לרבות שר הבריאות והאוצר, הביאו שורת צעדים לפני הממשלה, ואנחנו פועלים לעשות את שני הדברים במשולב. הם חשובים".

הוא הבהיר כי "אנחנו פועלים בכמה חזיתות, אבל חשוב לי בהזדמנות הזו לטפל בסעיפי פייק ניוז שמופיעים בתקשורת. לגבי צנעת הפרט - שוחחתי עם השר לביטחון פנים וסיכמנו שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים ללא צו. לא יהיה דבר כזה".

"אנחנו לא מתכוונים להשבית את מוסדות המדינה", הוסיף רה"מ. "חשוב להבין את זה, יש לנו משימה משולבת - מצד אחד להחזיר את המשמעת ומנגד לפתוח את הכלכלה, בדגש על מקומות העבודה. אלו המשימות המיידיות שלנו ואני משוכנע שיש לנו יכולת לעשות את זה. מדינות העולם לוקחות דוגמה מאיתנו, עד עכשיו פעלנו בהצלחה, בואו נמשיך איתה יחד".

ישיבת סיעת ימינה. ללא קרדיט
ישיבת סיעת ימינה. ללא קרדיט

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר בישיבת סיעתו: "בימים האלו נערכת במשרד המשפטים עבודת מטה שתסדיר את עבודת הממשלה בעת חירום. נקפיד ששוטרים לא יערכו חיפושים באופן שרירותי, לא תהיה פגיעה בזכות להפגין ובפעילות בתי המשפט. השימוש בהנחיות יוקצב בזמן. מערכת ההנחיות תהיה כפופה לביקורת ולזמנים קצרים יחסית. יש שיפור אדיר בכללים ובהנחיות ביחס למה שהיה קיים קודם".

בישיבת סיעת ימינה, שהתקיימה זמן קצר לפני זו של הליכוד, אמר יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, כי "בימים האחרונים אנו עדים להתפרצויות קורונה ברחבי הארץ, שכאילו מפתיעות אותנו. ההפתעה נובעת מזה שמשרד הבריאות כמעט לא מקיים בדיקות PCR שמזמן היה צריך לקיים. הממשלה בוחרת להיות עיוורת, ומתוך אותו עיוורון מכים בפטיש על כלכלת ישראל. אם המדינה תוכנס שוב לסגר, זו עלולה להיות מכת מוות לעסקים רבים שרק עכשיו מרימים ראש".

בהתייחס לנושא הריבונות, אמר בנט: "הנשיא טראמפ הוכיח את עצמו כידיד ענק של ישראל. החלת ריבונות היא מעשה היסטורי, אבל הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארצנו היא אסון קיומי. אנחנו לא מכירים את פרטי התכנית. האם מדובר על ריבונות או פלסטין? כולנו פועלים כדי להשפיע למען החלת ריבונות שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו".

יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד פתח את ישיבת סיעתו בביקורת נוקבת על הממשלה שהצביעה אתמול בעד קיצוצים במשרדיה: "מעולם לא הייתה ממשלה בישראל שבזה כל כך לאזרחיה. שזילזלה באופן כל כך מופגן בישראלים הטובים שעובדים, שמשרתים, שמשלמים מיסים".

"ומתי? היא עושה את זה בשעתם הקשה ביותר" הוסיף לפיד, "אנשים יושבים בבית, העצמאים קורסים, וממשלת המנותקים והעריקים ממשיכה לסדר תפקידים למקורבים.  מאות מיליוני שקלים על חשבון הציבור. אדישות מוחלטת למצוקה".