חודש לסיפוח: ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, הנחה את הרמטכ"ל אביב כוכבי, להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית, כך נמסר היום (שני) מלשכתו של גנץ.

עוד נמסר: "שר הביטחון גם עידכן את הרמטכ"ל אודות ההתקדמות בזירה המדינית. כמו כן, מתכוון שר הביטחון למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה".

בשישי האחרון פורסם ב"מעריב סופהשבוע" כי צה"ל לא קיבל עד עכשיו דרישה להכנת נייר עמדה או מסמך בנושא העוסק במשמעויות בשטח לפעולות הנדרשות על מנת לספח שטחים. כאמור למרות זאת, בצבא החלו בחודשים האחרונים בתהליכי תכנון והפקת משמעויות בשטח להחלת ריבונות על שטחים בבקעה וביהודה ושומרון, אבל הוא עושה זאת באופן כללי ועצמאי, מבלי שקיבל הנחיות שונות בנושא זה או לוח זמנים להצגת תוכניות. מי שמרכז את הנושא בצה"ל הוא ראש אגף התכנון, האלוף אמיר אבולעפיה, אבל גם בעבודת המטה הזו נשארו הרבה מאוד שאלות פתוחות, מאחר שכאמור הדרג המדיני לא הבהיר לצבא את כוונותיו בנושא.

לאור הפסקת התיאום בין צה"ל ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים והמתיחות שעלתה בשטח, בצה"ל נערכים גם לאפשרות של הסלמה בשטח ברמות שונות. וההערכה היא שהפוטנציאל להסלמה ביהודה ושומרון גבוה יותר מבשנים החולפות, ולכן מאיץ צה"ל את הכנותיו, בעיקר ברמת התוכניות והאימונים - גם לנוכח אפשרות כזו. לאחר שבשנים האחרונות צה"ל זיהה את האיום המרכזי להתלקחות ברצועת עזה או בגבול הצפוני, עיקר תשומת הלב של הצבא מופנה כרגע ליהודה ושומרון. עם סיומם של חודש הרמדאן וחג עיד אל־פיטר, בצה"ל רואים בימים הקרובים מבחן להערכת המגמות בשטח.