סימני הסגר ברחבי אירופה ממשיכים להיעלם בקצב מהיר, ואתמול נמשכו ההקלות עם פתיחתם של בתי ספר, בתי קולנוע ואתרי תיירות במדינות רבות, כולל הסתערות של קונים על סניפי איקאה ברחבי בריטניה.

למרות החזרה לשגרה, ברוסיה דווח אתמול על יותר מ־9,000 מקרים חדשים, זה היום השני ברציפות, ועוד 162 קורבנות. מתוך מספר זה, במוסקבה נרשמו כ־2,300 נשאים ו־76 מתים. למרות זאת, לראשונה זה תשעה שבועות, הרשויות בעיר הבירה התירו אתמול לתושבים לצאת מבתיהם להליכות ולאימוני ספורט מוגבלים ונפתחו מרכזי קניות ופארקים.

בבריטניה ניתן לקיים פגישות של עד שישה אנשים ממשקי בית שונים, בעוד שמיליוני ילדים חזרו לבתי הספר היסודיים לראשונה מאז חודש מרץ תוך שמירה על ריחוק חברתי, אף שהורים רבים החליטו להשאיר את הילדים בבתים. כמו כן, החלו אירועי ספורט כדוגמת מרוצי סוסים ותחרויות סנוקר.

קורונה באיטליה (צילום: Piero Cruciatti, Getty Images)
קורונה באיטליה (צילום: Piero Cruciatti, Getty Images)

גם 19 סניפים של איקאה באזורים שונים בבריטניה נפתחו כאמור אתמול, אחרי 70 יום, וכמו בישראל, הלקוחות מיהרו לחנויות ונרשמו פקקי תנועה ותורים של שעות. מרבית המבקרים שמרו על המרחק הנדרש בתורים. "ניסיתי להגיע לאיקאה הבוקר. החנות נפתחה לפני 10 דקות והיו שם יותר מאלף איש בתור ולפחות שעתיים של המתנה בחניון, מטורף", צייצה אחת הלקוחות בטוויטר.

ביוון התחדשו אתמול הלימודים בבתי הספר היסודיים ונפתחו חלק מבתי המלון, בתי קולנוע באוויר הפתוח, מגרשי גולף ובריכות שחייה. בפורטוגל נפתחו בתי קולנוע ותיאטראות, בעוד שבהולנד התחדשה פעילותם של מסעדות, בתי קפה ומוזיאונים.

הקולוסיאום ברומא נפתח מחדש לביקורים והחל ממחר תתאפשר תנועה בין המחוזות באיטליה, אף ששר הבריאות רוברטו ספרנצה הודה שמדובר במהלך מסוכן. "יש סיכון וזו תהיה טעות לא להודות בכך", אמר.

קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)
קורונה בבריטניה (צילום: רויטרס)

בהונג קונג, שם נרשם אתמול מקרה הידבקות מקומי ראשון אחרי שבועיים, הודיעה המשטרה כי היא אוסרת על קיום עצרת הזיכרון לטבח בכיכר טיאננמן בפארק ויקטוריה ביום חמישי, בפעם הראשונה מאז הדיכוי האלים ב־1989, בטיעון שהאירוע מהווה "איום משמעותי על בריאות הציבור" לנוכח מגיפת הקורונה.