ההתייעלות בחברות הביטוח בעקבות משבר הקורונה הגיעה אתמול גם לקבוצת מגדל שבשליטת איש העסקים שלמה אליהו. החברה פרסמה אתמול לבורסה את ההודעה הבאה, שלפיה "במטרה לצלוח את המשבר שנגרם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה במהירות וביעילות, הואצה תוכנית ההתייעלות, והנהלת החברה התאימה את רמת ההוצאות וההתנהלות העסקית למצב הנוכחי. בהסכמת הוועד, תוספות השכר לשנת 2020 ולשנת 2021 יאוחדו, יופחתו וישולמו בינואר 2021".

מבדיקת "מעריב" עולה כי עובדי הקבוצה אמורים היו לקבל בונוס בגובה של משכורת חודשית אחת (כ־50 מיליון שקל) בגין רווחי הקבוצה ב־2019. מקדמה עבור הבונוס (בגובה רבע משכורת) שולמה ערב פסח והיתרה תשולם במשכורות חודש יולי. שכרם של יו"ר הדירקטוריון ניר גלעד והמנכ"ל רן עוז יופחת עד סוף 2020 ב־10%, ואילו זה של חברי הדירקטוריון והמנהלים הבכירים ב־8%.

התוכנית גם כוללת הורדת עלויות תפעול שונות ובחינת ההתקשרויות מול ספקים חיצוניים. במקביל, הוחלט על צמצום תקציבי הרווחה ועל פי הערכות תוכנית ההתייעלות כולה צפויה להביא בשנים הקרובות לחיסכון של כ־50 מיליון שקל.

תוכנית ההתייעלות במגדל נחשבת לצנועה מבין כל חברות הביטוח. במהלך משבר הקורונה לא פוטרו ולא הוצאו עובדים שלה לחל"ת. חלקם עברו למתכונת עבודה של ארבעה ימים וניצול חלקי של ימי החופשה. המנכ"ל עוז: "תוכנית ההתייעלות הואצה מתוך אחריות לביטחון התעסוקתי של העובדים ובמטרה לצלוח בצורה היעילה ביותר את המשבר הכלכלי".