ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש הבוקר (שלישי) בלשכתו עם ראשי מועצת יש"ע, על רקע ההכנות לסיפוח יהודה ושומרון. נתניהו אמר בפגישה, שנמשכה כשעתיים, כי "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". כמו כן, הוא חזר על מחוייבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן שהדיונים עם האמריקאים עדיין נמשכים. הצדדים סיכמו על המשך ההידברות.

במועצת יש"ע מתכוננים לצאת בימים הקרובים בקמפיין גדול, בארצות הברית (כולל ביקורת על טראמפ) ובארץ. הקמפיין צפוי לכלול שלטי חוצות, ראיונות ועוד.

כזכור, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, הנחה אמש את הרמטכ"ל אביב כוכבי, להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית.

עוד נמסר אמש מלשכת גנץ: "שר הביטחון גם עידכן את הרמטכ"ל אודות ההתקדמות בזירה המדינית. כמו כן, מתכוון שר הביטחון למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה".

ח״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת) מסר לקראת פגישת נתניהו עם ראשי המתנחלים: ״עסקת המאה היא החלום המשיחי ארוך השנים של ראשי המתנחלים - סיפוח התנחלויות וריסוק הזכות להגדרה עצמית פלסטינית. נתניהו וגנץ, טראמפ וראשי המתנחלים עובדים עכשיו קשה כדי שכולנו נמשיך לחיות על החרב. במוצאי שבת נפגין אלפי יהודים וערבים בתל אביב נגד הסיפוח ונגד הכיבוש".

הפגנה נגד הסיפוח בסוף השבוע

במוצאי שבת צפויים לצעוד אלפי ערבים ויהודים מרחבת מוזיאון תל אביב לכיכר רבין במחאה על תוכנית הסיפוח. ממטה המחאה נמסר: "בעוד נתניהו וטראמפ מניעים את גלגלי הסיפוח קואליציה של 33 מפלגות וארגוני החברה האזרחית יוצאים למחאה משותפת. האירוע הראשון יתקיים בכיכר רבין שם יתאספו אלפים מכל הארץ בהפגנה משותפת ויקראו לעצור את הסיפוח והעמקת הכיבוש ולהפגין בעד דמוקרטיה ושלום עם מדינה פלסטינית לצד ישראל".