בתום הערכת המצב שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט הערב (שלישי) שלא לסגור את כלל בתי הספר באופן גורף, ולהמשיך במדיניות הנוכחית לפיה ננקטות פעולות נקודתיות בבתי ספר שבהם התפרצות מקרי הדבקה. במשרד הבריאות המליצו עוד לפני ההתייעצויות שקיים נתניהו שלא לפנות להשבתה כללית של מערכת החינוך.

מוקדם יותר התייחס שר החינוך יואב גלנט, לפרסומים לפיהם במשרד הבריאות שוקלים לסגור את בתי הספר. בציוץ בחשבון הטוויטר כתב: "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמתית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

"פגיעה בתלמידים". יואב גלנט
"פגיעה בתלמידים". יואב גלנט

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12 כי משרד הבריאות צפוי להמליץ היום או מחר על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד לסוף השנה. על פי הדיווח, במשרד הבריאות הבינו שעיקר ההידבקות היא בגילאים האלה וימליצו על הצעד על מנת למנוע את המשך ההתפשטות, זאת בשל העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה במערכת החינוך. כדי לקדם מהלך של סגירת בתי הספר יצטרכו במשרד הבריאות את אישור הממשלה. עוד נמסר בדיווח כי שר הבריאות אדלשטיין מתכנן לסגור רק את בתי הספר בירושלים.

גורמים במשרד החינוך מסרו כי אין שינוי במדיניות וכי במשרד ימשיכו לנקוט בצעדי זהירות, וכי בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר. עוד נמסר כי מקרי התחלואה מפוזרים במקומות שונים, כאשר המוקד הוא ירושלים: "אנחנו עם האצבע על הדופק ופועלים בהתאם להתפתחויות. חשוב לציין, כי 99% ממערכת החינוך ממשיכה לפעול כסדרה בהתאם להנחיות".

בינתיים עוד ועוד מקרים של הידבקויות בנגיף נרשמים בימים האחרונים במערכת החינוך, כאשר על פי נתוני משרד הבריאות - 4,925 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים כעת בבידוד. כמו כן, עוד 5,010 נמצאים בבית מאחר שמוסדות החינוך נסגרו (בשלב זה הם לא בבידוד). מספר החולים עומד על 225 תלמידים ועובדי הוראה ונסגרו 36 מוסדות חינוך.

רם כהן, מנהל תיכונט ת"א שיתף את ענת דוידוב ב-103FM כיצד פועלת ההוראה מרחוק בבית ספרו: "יש 1500 תלמידים בבית הספר וזה קשה לשלוט בתלמידים, ילד שלא עוטה מסכה הולך הביתה. בימים אלה חלק מהתלמידים עברו ללמידה מרחוק, וחלקם מגיעים לבית הספר לסירוגין".

אין אף מקרה מאומת אצלך בביה"ס?
"כרגע אין, אנחנו לא יודעים. בדרום ת"א מתחילה קורונה, יש לי תלמידים בבית הספר מדרום ת"א, זה יכול מחר בבוקר גם להגיע אלינו, ואז בית הספר יושבת לשבועיים. חבל. לקחנו על עצמנו את החירות לבוא ולומר לילדים לא להגיע לבית הספר. אגב, ההורים מברכים על זה".

מה עם הבגרויות? זה תכף. 
"זו סכנה אמיתית, הילדים כאן מבוהלים מאוד מהמחשבה שאולי נגיע לרגע שבו יהיה קשה או מסוכן להביא אותם לבית הספר לבחינות, ואז כל שנת הלימודים הזו עלולה חלילה להתקלקל להם".

אדלשטיין: "לא בקלות נסגור עסקים או בתי ספר"

מוקדם יותר היום, שר הבריאות יולי אדלשטין התבטא על מגמת העלייה המדאיגה בנוגע למקרי ההידבקות בנגיף הקורונה במוסדות חינוך ברחבי הארץ. את הדברים אמר השר במהלך פגישה עם מנכ"לים של ארבע קופות החולים, בה השתתפו גם סגן השר יואב קיש ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב. "לא בקלות נסגור עסקים או בתי ספר, נצטרך לחיות בכלים שלובים, ולכן נרחיב את מעגל הבדיקות כולל א-סימפטומטיים", הודיע אדלשטיין.

בנוסף חזר והדגיש את מדיניות הבדיקות החדשה כפי שהוצגה במסיבת העיתונאים ביום ראשון אחרון: "כרגע למשרד הבריאות קיימת יכולת לבצע כ-15 אלף בדיקות ביום ובתוך כחודשיים היכולת תעלה לכ-30 אלף". לבסוף, הוסיף השר כי ההתניה להעדר סגירת העסקים ובתי הספר היא שלא יהיה זינוק חד בהדבקה בנגיף הקורונה. "כדי שלא נחזור לכך, על כל האזרחים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסיכות, ריחוק והיגיינה", הדגיש.

קורונה - חיטוי בית ספר באתונה (צילום: ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images)
קורונה - חיטוי בית ספר באתונה (צילום: ARIS MESSINIS/AFP via Getty Images)

חולה קורונה מאומת התגלה הבוקר בתיכון מקיף ו' בבאר שבע. בהתאם להנחיית שר החינוך, הוחלט על מעבר של כלל קהילת בית הספר, הכוללת כ-2000 תלמידים ואנשי צוות, לבידוד מניעתי עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית וקבלת הנחיות נוספות ממשרד הבריאות. גם תלמידי בית הספר היסודי "נווה במדבר" הוכנסו לבידוד בשל מורה שהתגלתה כחולה בקורונה. 

כאמור, תלמיד שני בגימנסיה קציר בחולון אובחן כחולה קורונה, ובשל כך הנחה ראש העיר, מוטי ששון, לסגור בשלב זה את בית הספר ולהיערך ללמידה מרחוק. התלמיד נמצא בבידוד מאז פרסום המידע על חולה הקורונה המאומת הראשון בבית הספר, לפני מספר ימים.

כמו כן, מעיריית בני ברק נמסר כי ילד הלומד בגן שע"י תלמוד תורה קרלין בעיר, נמצא חיובי לנגיף. לאחר בירור עלה כי הוא שהה בגן יומיים בלבד ולאחר מכן לא הגיע ללימודים. עם זאת, הנהלת המוסד החלה לנקוט בכללי הבטיחות, ולכן הורו לתלמידי הגן להיכנס לבידוד במתכונת מקוצרת. בנוסף, בתיאום עם אגף החינוך, הוחלט כי הלמידה בגנים בעיר תושבת עד לשבוע הבא. 

בתוך כך, מעיריית שדרות נמסר כי אובחן חולה מאומת בתיכון מקיף ע"ש גוטוירט. הנשא האמור נמצא בבידוד ביתי מיום שישי האחרון, בשל חשיפתו לקרוב משפחתו שהיה חולה בנגיף, ולכן לא הגיע לבית הספר בשבוע האחרון. עוד נמסר מהעירייה כי הם מצויים בקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים לצורך טיפול במקרה. 

מלבד זאת, ארבעה תלמידים נוספים הלומדים בחטיבת הביניים ובתיכון הפגינו תסמיני קורונה ודיווחו כי חשו ברע, ולכן בהתאם להנחיות משרדי החינוך והבריאות, נכנסו לבידוד עד ל-10 ביוני והם יישלחו לבדיקות. כמו כן, מורים ועובדים במוסד החינוכי נשלחו לבידוד מיידי עד אותו התאריך ויישלחו לבדיקות גם הם. בבית הספר המדובר לומדים 870 תלמידים, ועובדים 110 מורים. 

כזכור, משרד החינוך הודיע אמש כי 206 עובדי הוראה ותלמידים אובחנו כחולים בקורונה דבר שהוביל לסגירתם של 18 מוסדות חינוך ברחבי הארץ. עוד נמסר כי "6,212 עובדי הוראה ותלמידים נמצאים נכון להיום בבידוד. כ-70 אחוזים מהתלמידים החולים וכ-33 אחוזים מעובדי ההוראה - הם מהגימנסיה בירושלים.