פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה הבוקר (שלישי) לבאי כוחם של ארנון גלעדי, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו, חיים רביבו ויוסף רענן כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, במסגרת פרשה 1803 (פרשת דוד ביטן). גלעדי חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. רביבו חשוד במתן שוחד לגלעדי בהיקף של כ-10,000 ש"ח.

על פי כתב החשדות, בסוף נובמבר 2017, ביקש גלעדי כספים משלושה יזמי נדל"ן שונים אשר להם סייע בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון. גלעדי הציג בפני אותם גורמים מצג שווא לפיו הכספים נועדו לקידום עמותה הפועלת בדרום תל אביב, לרבות בנושא מאבקם של תושבי שכונות הדרום בשוהים בלתי חוקיים. בפועל, עמותה זו כלל לא קיימת ולא קיימה כל פעילות.

עוד נכתב כי גלעדי ביקש מיוסף רענן, פעיל ליכוד ותיק אשר בינו לבין גלעדי יחסים קרובים לאורך שנים, לעמוד בקשר עם יזמי הנדל"ן לשם איסוף הכספים בשמו ומטעמו. רענן אסף מיזמי הנדל"ן את הכספים בעבור גלעדי בסכום כולל של 30,000 ש"ח. את הכספים הפקיד רענן בחשבון בנק אשר נפתח עוד בשנת 2013, הנושא את השם "תל אביב שלנו צדק עירוני". חשבון הבנק נוהל בחשאיות וגלעדי לא נרשם כבעליו או כנהנה בו. הכספים אשר הופקדו בחשבון הבנק לאורך השנים נועדו לשמש את גלעדי למימון אירועים ופעילויות שונות שמטרתם קידום מועמדותו, מעמדו ותדמיתו הציבורית.

עוה"ד דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, המייצגים את ח"כ ביטן, מסרו: "אין לח״כ ביטן כל קשר לחשדות המתוארים בידיעה והם אף אינם מופיעים בכתב החשדות שנמסר לו על ידי הפרקליטות לקראת השימוע בעניינו. ח״כ ביטן מעולם לא קיבל כספים או טובות הנאה בעד פעולות הקשורות בתפקידו כעובד ציבור. כל ההחלטות שקיבל ח״כ ביטן היו החלטות ענייניות, שהתקבלו אך ורק על בסיס שיקול דעת מקצועי, כשלנגד עיניו טובת הציבור והיא בלבד".

עו''ד אפרים דמרי (צילום: שרון סרור)
עו''ד אפרים דמרי (צילום: שרון סרור)

כזכור, המשטרה הודיעה לפני כשנה כי התגבשה תשתית ראייתית נגד חיים רביבו בגין מתן שוחד לארנון גלעדי, במסגרת הסתעפות בפרשת ביטן. על פי החשד גלעדי קידם אישורים לטובת בניין בתל אביב שהיה שייך לרביבו ובתמורה התבקש רביבו להפקיד "תרומה" בחשבונו של גלעדי. לאור העובדה שליוותה את התיק פרקליטת מחוז תל אביב ליאת בן ארי, סביר להניח שהיא תבקש להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע.