פקחי עיריית ירושלים ביקשו היום (היום) מבעלי מועדון ה"בארבי" בתל אביב, שאול מזרחי, לפנות את המאהל שהקים מול ביתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במחאה על התנהלות המדינה במשבר הקורונה. העירייה דרשה ממזרחי לפנות את המקום תוך שש שעות.

כזכור, מזרחי הכריז ביום שבת האחרון כי הוא פותח בשביתת רעב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, והוסיף כי ״לגווע ברעב או לשבות רעב זה היינו הך. עולה ולא יורד עד שחוזר למפעל החיים שנקרא בארבי לא נותרה לי ברירה, שלושה חודשים ללא פיצויים וללא אופק השאירו אותי בעלטה״.

עוד הוסיף מזרחי בהכרזתו: ״תודה לאל שיש ממשלה, שרים ואנשים דעתנים שביקשו עוד נתונים לפני קבלת החלטות דרמטית, וללא ספק השתלם להמתין ולגלות שרוב הנדבקים הם מבית ספר אחד בירושלים. חינוך של מדינה שלמה כמעט ירד לאבדון בגלל עצה אומללה של אותם אנשים שסגרו לנו את המדינה והביאו אותנו לקריסה כלכלית״.

עודד פורר, יו״ר סיעת ישראל ביתנו, נפגש עם מזרחי במאהל שהקים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ״יוצא מביקור במאהל המחאה של שאול מזרחי ממועדון הבארבי ששובת רעב בגלל אזלת ידה של הממשלה בסיוע לעצמאים. ‏בעקבות דרישת העירייה לפנותו צלצלתי למשה ליאון, שהבטיח לטפל בנושא. ‏אני מציע לשר כץ שיתחיל לטפל בסיוע לעצמאים במקום לפעול לפינוי המחאות שלהם. תן מה שמגיע ולא תצטרך לפנות מחאות״.

שאול מזרחי, עודד פורר. צילום: דוברות ישראל ביתנו
שאול מזרחי, עודד פורר. צילום: דוברות ישראל ביתנו

גם התנועה לאיכות השלטון התייחסה להחלטת עיריית ירושלים, ונמסר מטעמה: "בעקבות התראת פקחי עיריית ירושלים לפנות את מאהל המחאה של שאול מזרחי, מנהל מועדון הבארבי, התנועה לאיכות השלטון מתריעה בפני העירייה כי מדובר בהליך פינוי לא חוקי ופגיעה בחופש המחאה".

"התנועה מחזקת את מחאת האמנים המתקיימת מול מעון ראש הממשלה ומבקשת להזכיר לעיריית ירושלים כי הזכות להפגין היא זכות חוקתית בסיסית, וגם נוחות דיירי המעון ורחוב בלפור אינה גוברת על זכות זו. פגיעה קטנה בחופש התנועה אינה מצדיקה את פירוק מאהל המחאה ללא סמכות, ובאכיפה בררנית", נכתב בנוסף.