הניסוי הסתיים בהצלחה: התעשייה האווירית, בשיתוף פעולה עם משרד הביטחון וחיל הים, השלימה היום (שלישי) ניסוי ירי מוצלח במערכת הנשק "לורה",הכוללת טיל בליסטי מדויק, בדגם שמגיע לקצר טווח,עד 90 ק"מ, ולטווח ארוך, עד 400 ק"מ. הניסוי התבצע בלב ים וכלל שיגור של שני הטילים בשני הטווחים האפשריים. הניסוי המדובר נערך במסגרת ירי הדגמה ללקוח ממדינה זרה שכבר רכש את המערכת, וכן ללקוח פוטנציאלי נוסף שמתעניין ברכישתה.

כאמור, הטילים נורו לעבר אותה נקודת פגיעה שמוקמה מראש בלב בים, ושניהם עברו מתארי ירי שונים. השיגורים בוצעו מאותו המשגר שהוצב על גבי ספינה. גורמים בתעשייה האווירית מסרו כי שני הטילים הגיעו ליעדם בהצלחה. 

ניסוי במערכת טיל לורה  (צילום: התעשייה האווירית)
ניסוי במערכת טיל לורה (צילום: התעשייה האווירית)

מערכת נשק לורה- (צילום: תעשייה אווירית )

כאמור, מערכת הנשק המדוברת, שנחשבת למתקדמת ביותר, פותחה על ידי מפעל מל"מ של התעשייה האווירית. מדובר במערכת הפועלת ביפ וביבשה, והיא בעלת רמת דיוק גבוהה של כעשרה מטרים מהמטרה אליה נורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על הניסוי: "במקביל למלחמתנו בקורונה אנחנו ממשיכים לשמור על ביטחון ישראל - בהגנה ובהתקפה. כל הכבוד לתעשייה האווירית ומערכת הביטחון. הניסוי המוצלח היום הוא עוד בשורה טובה לאזרחי ישראל ועוד בשורה רעה לאויבי ישראל".

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות, טילים וחלל, בועז לוי אמר לאחר הניסוי: "המערכת הנה מערכת אסטרטגית, הניסוי מורכב הזה, שבוצע תחת מגבלות קורונה, הוכיח את יכולותיה המתקדמות של התעשייה האווירית ומערכת הנשק. כמו כן, הניסוי בוצע במתאר מבצעי מלא ונבדקו בו יכולות התמרון, התקיפה וכן מידת הדיוק של המערכת, יחד עם פיתוחים טכנולוגיים נוספים שבוצעו על ידי הצוות ההנדסי בחברה. תוצאות הניסוי המרשימות מוכיחות את בשלות המערכת ויכולותיה המתקדמות".