מי הוא גיבור הפרק ששודר הערב (שלישי) ב"המתחזים"? לפי חיים אתגר, מנחה התוכנית, גם הוא וצוותו הופתעו כשגילו מי האיש. "אני עובד על התוכנית 'המתחזים' כבר הרבה שנים, אבל דבר כזה באמת עוד לא היה לנו".

בתוכנית הוא מראיין צעירה בשם קטי, שפיתחה מערכת יחסים עם אדם בשם שי בנבנישתי, צעיר שפנה לקטי דרך הפייסבוק והציג את עצמו כנשוי רשמית ופרוד בפועל, סוכן משטרתי סמוי המשמש כעד מדינה. שי שלח לקטי הודעות רומנטיות, והשניים החלו לנהל שיחות טלפוניות ארוכות וממושכות.

הקשר בין קטי לשי התהדק והוא אף פעל לזירוז הליך הגירושים שלה מבעלה, על אף שהשניים לא נפגשו מעולם. הקשר הווירטואלי בין השניים התבסס על תמונות שהם שלחו זה לזו, אבל שיחה אחת של קטי עם חברה קרובה שינתה את כל התמונה.

על אף ששי דרש מקטי שסיפור האהבה שלהם יישמר בסוד, היא לא הצליחה להתאפק ושיתפה את חברתה ברומן שהסעיר את חייה. כשהציגה בפניה את התמונות של שי, חברתה של קטי טענה שהיא מזהה את האדם המצולם – אך ששמו לא שי, אלא ים אביטן. כשקטי הטיחה בשי את ההאשמות הקשות, הוא הציג בפניה סיפור יוצא דופן וטען שים אביטן הוא למעשה כפיל שגויס על ידי המשטרה לאור הדמיון ביניהם.

ים אביטן, המתחזה השתמשה בתמונות שלו  (צילום: צילום מסך קשת)
ים אביטן, המתחזה השתמשה בתמונות שלו (צילום: צילום מסך קשת)

במהך גילתה קטי כי תמונות הילדים, ששלח לה שי, הן למעשה תמונות ילדיה של אישה בשם לורין מיכאלי, ידידה קרובה של שי לכאורה. כאשר קטי יצרה עמה קשר, היא נדהמה לגלות שמדובר באישה שרק כמה חודשים קודם לכן הציגה את עצמה בשם מורן, אשתו של שי. להגנתה, טענה לורין ששי השתמש בתמונות של ילדיה ללא הסכמתה.

קטי - נפלה קורבן להתחזות אכזרית (צילום: צילום מסך קשת)
קטי - נפלה קורבן להתחזות אכזרית (צילום: צילום מסך קשת)

שיחה גורלית אחת פיזרה את הערפל סביב דמותו של שי. לקראת סוף השיחה עם קטי, כשהוא כבר רדום, קולו של שי השתנה לפתע והפך לקול אותו זיהתה קטי כקולה של לורין. רק ברגע זה, נפל לקטי האסימון: שי הוא למעשה אותה לורין, שהתחזתה לו במשך תקופה ארוכה.

המתחזה לורין (צילום: צילום מסך קשת)
המתחזה לורין (צילום: צילום מסך קשת)