אב מעון ראש הממשלה ביצע עבירות רכוש והודה: בהמשך לחשיפת "מעריב" שלשום, כעת מתברר כי אב הבית במעון ראש הממשלה אפי אזולאי ממשיך בתפקידו, אף שהתגלה כי ביצע עבירות רכוש במהלך היותו אב המעון. ל"מעריב" נודע כי אזולאי נשאר בתפקידו, מהרגישים ביותר במדינה, בהתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ביום שני פורסם ב"מעריב" כי אף ששירות הביטחון הכללי הוריד וגם שלל את הסיווג הביטחוני של אזולאי לפני קרוב לשנה, הוא נשאר בתפקיד אב הבית במעון ראש הממשלה. זאת, לאחר שבשירות הביטחון הכללי הומלץ להרחיקו מיד מכל נגיעה או קשר למעון ראש הממשלה בבלפור.

ל"מעריב" נודע כי כנראה גם קצין הביטחון של משרד ראש הממשלה, אלון חלויה, לא התנגד להעברתו של אזולאי מתפקידו. בליכוד ובסביבת בלפור החלה אז התרוצצות רבתי, כדי למצוא לאזולאי תפקיד חלופי שיהלום את מידותיו. מדובר באדם הנחשב היום לאחד המקורבים ביותר לאשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. "הוא החליף גם את עזרא סיידוף וגם את כל שאר אלה שהיו מספקים שירותים אישיים למשפחה", אמר לי השבוע אחד המקורבים למעון. "הוא איש הסוד האמיתי של בלפור, והוא גם מדי פעם מתרברב על זה".

מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כעת מתברר כי הסיפור חמור בהרבה מכפי שפורסם תחילה: אזולאי נכשל בבדיקה הביטחונית של שירות הביטחון הכללי, וכנראה גם בבדיקת הפוליגרף. התברר כי הוא מבצע עבירות רכוש, גם במהלך כהונתו במקום הרגיש והשמור ביותר במדינה. על פי גורמים המקורבים לחקירתו, אזולאי לא הכחיש ואף הודה בפרטים שהתגלו. השב"כ שלל ממנו מיד את הסיווג הביטחוני. הכל היו בטוחים כי כהונתו כמי שנכנס תדיר למעון ראש הממשלה וכאחד האנשים החזקים ביותר בסביבתה של משפחת נתניהו - תיפסק לאלתר.

אלא שלמרות הנסיונות למצוא לו תעסוקה חלופית, הימים והשבועות נקפו ואזולאי נשאר בתפקידו. "היה ברור שקרה משהו דרמטי סביבו", אמר לי אתמול גורם בכיר במשרד ראש הממשלה. "כבר חיפשו לו משהו בחוץ, אבל בסוף שום דבר לא קרה". ל"מעריב" נודע כי אזולאי נשאר בתפקידו בהתערבותו הישירה של ראש הממשלה. "רק נתניהו יכול לתת הוראה כזו, שעבריין רכוש לכאורה ימשיך לשמש כאב הבית במעון ראש הממשלה", אמר ל"מעריב" גורם בכיר הבקי בפרטים.

בימים האחרונים מתנהלת חקירה של יחידת להב 433, בחשד כי שתיים מעובדות מעון ראש הממשלה מסרו עדות שקר לטובת שרה נתניהו בפרשת התביעה שהגישה נגדה עובדת לשעבר במעון, שירה רבן. אחת העובדות הללו התוודתה בפניה של היועצת המשפטית של המשרד, שלומית ברנע. ככל הידוע, גם אזולאי נחקר או ייחקר בפרשה הזו. המשך יבוא.

להב 433 (צילום: Flash90)
להב 433 (צילום: Flash90)

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "משרד רה"מ אינו מתייחס בכלי התקשורת לסיווג ביטחוני של עובדים". בשירות הביטחון הכללי מסרו כי אינם מגיבים לעניינים הקשורים בביטחון.