הכתבה נכתבה בשיתוף LawGuide

בצל משבר הקורונה האלימות במשפחה עלתה מדרגה, הן בדיווחים למשטרה על מעשי אלימות והן במעשי המתה שהתרחשו. תקופת הקורונה הביאה איתה לחצים רבים וגרמה לזוגות להישאר בבית ובאמת להכיר אחד את השני.

משבר הקורונה הציף בקרב זוגות רבים חילוקי דעות וקשיים
כך יצא שזוגות רבים שהתחתנו שלא מהסיבות הנכונות הבינו עם מי הם חיים וכל החסרונות שניתן היה לגשר עליהם בהתחלה החלו לצוף, וזאת בלי לתת מרווח נשימה להתרחק מסיטואציות שמסלימות. במצב זה עלתה גם ההבנה שזוג לא חייב להישאר יחד בכל מחיר ושזוגות שכן נשארים, פעמים רבות משלמים מחיר יקר יותר מפרידה.
 
גירושים הם לא מילה גסה ובייחוד כאשר כלו כל הקיצים וכל הצעדים למיטוב הזוגיות נעשו לפני כן: שיחות, פנייה לאנשי טיפול, ייעוץ זוגי וכו'. גירושים לעיתים גם מביאים עמם הזדמנות חדשה לחיים חדשים, רחוק מהאימה של זוגיות שאינה מוצלחת.
 
לפניה ישירה אל משרד עורכי דין אורה צימברג, לחץ/י כאן

בני זוג רבים חוששים להתגרש מחשש להתנכלות
ההגדרה של זוגיות "לא מוצלחת" נובעת מהבנה כי זוגיות שהצדדים נכנסו אליה מהסיבות הלא נכונות, היא זוגיות שלא נועדה להצליח. אבל, אף על פי שהכניסה לזוגיות הזו הייתה מהסיבות הלא נכונות, אין זה אומר שהיציאה מזוגיות כזו צריכה להתבצע באופן שהוא לא נכון ולא מיטבי.

זאת אף על פי שאנשים רבים חוששים להתגרש כי הם מדמיינים לעצמם שהצד השני יתנכל להם, ופעמים רבות הם נשארים נשואים אפילו אם משמעות הדבר היא כי הם יצטרכו לסלוח על אלימות או בגידה, או ישתמשו באלימות או יבגדו.

מצבים של אלימות וחוסר אמון הם מצבים קשים שזוגות רבים, שנקלעים אליהם, לא מוצאים את בעל המקצוע הנכון שיסייע להם לסיים אותם. פעמים רבות זוגות כאלה חווים גירושים שבדומה לנישואיהם מביאים עמם לחץ, הפרעות, חרדות, משחקי אגו ושנאה.

פגיעה בילדים בעקבות ניהול זוגיות כושלת
במקרה שבו יש גם ילדים בתמונה, הרגשות הללו יוצרים עבורם סיטואציה נוראית גם במהלך חיי הנישואים וגם בגירושים. המחשבה שלפיה הגירושים יהיו "גרועים" יותר מהנישואים מרתיעה זוגות רבים מלקבל את ההחלטה הנכונה. תוך כך, פעמים רבות זוגות כאלה נמנעים מפניה להליכים טיפוליים לשם שיפור הזוגיות וכך הם "נתקעים" בזוגיות שאין לה עתיד וקמלים בתוך עצמם במקום לפרוח.

לכן, לאחר קבלת ההחלטה על סיום הזוגיות יש לפנות לאדם מקצועי שיסייע בפירוק השיתוף באופן מיטבי. במקום זאת, זוגות רבים נופלים לידי מי שלא מעוניין בטובת הלקוח שהיא שמירה על השקט הנפשי.

ייעוץ משפטי מקצועי עשוי לסייע לצדדים להחליט על עתיד הקשר ביניהם
עורך דין מקצועי ידע לנווט את ההליך ובמקרה הצורך אף יפנה את הצדדים להליכים חלופיים שתכליתם לסייע בשיקום הזוגיות כאשר עדיין יש אפשרות לכך. בסופו של יום חשוב לזכור כי בני זוג התחתנו מסיבה מסוימת וכאשר סיבה זו נשכחה מליבם במהלך הדרך קיימת אפשרות להחזיר את הניצוצות.

עם זאת, עורך דין מקצועי ידע גם מתי זוגיות שנמשכת ועושה עוול לצדדים צריכה להסתיים כדי ששני הצדדים ישמרו על שקט ושלווה, וזאת תוך שמירה על האינטרסים של בן הזוג המיוצג על ידו.

לעיתים גירושים הם הפתרון המיטבי עבור הצדדים
בסופו של יום, זוגות גרושים לא צריכים להישאר "החברים הכי טובים" אבל המצב הנוראי ביותר הוא הפיכה לאויבים. פירוק זוגיות שמותיר שנאה בקרב הצדדים עלול לגרום לצלקות שיחבלו לבני הזוג בעתיד.
עתיד זה יכול להיות מושפע רבות מהמצב הנפשי של בני הזוג, מהמצב הכלכלי, מהסתכלות פסימית או אופטימית, ממחשבות בלתי פוסקות על העבר ועוד. אין ספק כי גירושים הם אינם מצב אופטימלי אבל הישארות בזוגיות שמכבה את הצדדים היא מצב שעלול להתדרדר לכך שאחד הצדדים או שניהם ירגישו כי הם כלואים בתוך כלוב.

עורכת הדין אורה צימברג (צילום: אורטל בן יוסף)
עורכת הדין אורה צימברג (צילום: אורטל בן יוסף)

עורכת דין אורה צימברג עוסקת בתחום דיני משפחה, גירושין, הסכמי ממון והסכמי גירושין, תביעות מזונות, משמורת ילדים, ירושות וצוואות. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לגירושין LawGuide.
*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.

הכתבה נכתבה בשיתוף LawGuide