"החלת הריבונות - מעשה איוולת מהמעלה הראשונה": הכתב והפרשן המוכר לענייני ערבים אהוד יערי התראיין היום (רביעי) בתחנת גלי ישראל, והתבטא בחריפות בגנות מהלכי סיפוח חד צדדיים. "זה מהלך ריק שאין לו שום משמעות בשטח", תקף יערי והוסיף "אנחנו נפגין לכל העולם שאנחנו אומה של שקרנים והצהרנו הצהרות ריקות". 

עוד אמר בהמשך: "הריצה הזו בקוצר נשימה להכריז על איזה מהלך חד צדדי, ואז נדפיס מחדש מפות עם גבולות ארוכים ומפותלים פי כמה של מדינת ישראל - איש לא יקבל את המפה הזו ברחבי העולם". 

"אני חושב שלבצע סיפוח זה מעשה איוולת ממדרגה ראשונה. זה מהלך הצהרתי ריק שלא משנה מאומה את המציאות בשטח, ורק יקים עלינו חזית גדולה וחריפה שקשה לאמוד כרגע את עוצמתה", אמר הפרשן.

בקעת הירדן  (צילום: רויטרס)
בקעת הירדן (צילום: רויטרס)

"נאבד תמיכה של כוחות חשובים בעולם שעומדים לצידנו, נפגין לעולם כולו שכל הדיבורים שאנחנו משמיעים עשרות שנים, כולל נאום בר אילן של נתניהו, הם ריקים, שהכל היה מן השפה אל החוץ. שאנחנו אומה של שקרנים", הסביר.

"מדובר במהלך שלא מתואם עם אף מדינה באזור. זה סיפורים", האשים והוסיף, "אם נפעל לסיפוח, נאבד את תמיכת המפלגה הדמוקרטית בארצות הבהירת. לא תהיה איתנו. ביידן אם יהיה נשיא, יכול לבטל את ההכרה שטראמפ ייתן או לא ייתן. איזו מדינה שמכבדת את עצמה בעולם קושרת את גורלה באיש שיושב בבית הלבן? זה טירוף מוחלט. הוא משענת קנה רצוץ. בזים לו בכל העולם".