ראש הממשלה בנימין נתניהו סולל את הדרך לגלי אלימות שהאזור לא ידע, כך אומר לכאן חדשות מחמוד אל הבאש, יועצו ומקורבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על תוכנית החלת הריבונות הישראלית על חלקים מיהודה ושומרון.

עוד אומר אל הבאש, על פי הדיווח, כי מנגנוני הביטחון לא ינקטו באלימות, אך לא ימנעו אחרים מלפעול באלימות. לדבריו, הרשות הפלסטינית לא מתכננת אלימות, ואין לה כוונה לנסות לשלוט בגל האלימות, גם אן הייתה יכולה לעשות זאת. 

אתמול אמר ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, כי "ישראל לא רק הודיעה על כוונתה לספח אלא החלה את התוכנית בפועל". הוא אמר את הדברים, שפורסמו באתר אל ווטן, בכינוס המדינות התורמות. לדבריו הסיפוח אינו רק מנוגד לחוק הבינלאומי אלא הורס את האפשרות להקים מדינה פלסטינית. "הלב והשכל שלנו פתוחים לכל מאמץ בינלאומי רציני שנועד לפתור את הסכסוך הישראלי פלסטיני".

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, הזהיר אתמול באותו אירוע, כי למהלך הסיפוח, אם ייצא לפועל, יהיו השלכות הרות אסון על המאמצים לכינון שלום אזור ועל היחסים בין ישראל לירדן. הוא הפציר בקהילה הבינלאומית למנוע את יישום החלטה הסיפוח: "מניעת הסיפוח היא שמירה על השלום".

הבכיר הירדני הוסיף כי מה שעומד בראש סדר העדיפויות ב"רגע המכריע הזה" הוא למנוע את הסיפוח ולמצוא אופק להשקה מחדש של המשא ומתן לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות והחוק הבינלאומי.

מוקדם יותר היום התייחס יו"ר ימינה, חה"כ נפתלי בנט, לשלאלתץ החלת הריבונות. בתשובה לשאלת מעריב, אמר בנט כי  "אנחנו בוודאי בעד ריבונות. רה"מ התחייב כמה וכמה פעמים שהוא יחיל ריבונות על כל ההתיישבות היהודית ביו"ש. אנחנו פשוט לא יודעים מה נמצא בתוכנית. רה"מ שומר את הקלפים קרוב לחזה. בלי לדעת  מהי אני לא יודע אם לתמוך או להתנגד. אם מדובר שבמשהו שבסופו של דבר יחזזק הקמת מדינה פלסטינית אנחנו נתנגד בכל מאודנו".